آمادگي برخي از معارضان سوري براي حضور در نشستي در تهران

تهران - وزير امور خارجه كشورمان 'تشكيل گروه تماس از سوي برخي كشورهاي بي طرف و همچنين آتش بس براي مدتي' را دو پيشنهاد مهم مطرح شده در نشست مشورتي تهران پيرامون سوريه بيان كرد و از آمادگي برخي از معارضان سوري براي حضور در نشستي در تهران خبر داد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی اكبر صالحی شامگاه پنجشنبه در كنفرانس خبری 'نشست مشورتی تهران پیرامون سوریه باعنوان نفی خشونت،گفت وگوی ملی'كه در هتل آزادی تهران باحضور نزدیك به 30 كشور برگزار شد این مطلب را در پاسخ به پرسش ایرنا درباره چگونگی تشكیل گروه تماس از سوی كشورهای شركت كنانده در نشست مشورتی امروز تهران بیان كرد.

وی افزود:یكی از شیوه های مرسوم در تعاملات بین المللی در زمان بروز چنین بحران هایی؛ ایجاد گروه تماس از سوی برخی كشورهای بی طرف است تا بتواند طرفین درگیر را مدیریت و همچنین زمینه های تفاهم وتعامل را فراهم كند.

صالحی با تاكید بر اینكه تحقق آتش بس و تشكیل گروه تماس برای مدیریت طرفین درگیر در سوریه نیاز به رایزنی بیشتر دارد گفت: منتظریم كدام كشورها علاقمند تشكیل گروه تماس هستند.

وزیر امور خارجه كشورمان تاكید كرد: باید به نحوی عمل كرد كه راه ها و پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران سوریه بتواند موثر واقع شود.

وی در عین حال تصریح كرد كه اگر بحران سوریه ادامه یابد به طور حتم زمینه های رشد افراط گرایی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد. آن هم در حالی كه غرب ادعای مقابله با افراط گرایی را دارد.

سیام×× 2023××9129××