۲۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 80235758
T T
۰ نفر
طرح ضيافت الهي در هزار و 571 بقعه در كشور برگزار مي شود

تهران - سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: طرح ضيافت الهي در هزار و 571 بقعه در سراسر كشور برگزار مي شود كه طي آن 328 نفر از ائمه جمعه و جماعات يك دوره از تفسير قرآن را براي علاقه مندان در حرم امامزادگان و بعضي از مساجد بيان خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' روز چهارشنبه طی یك نشست خبری در سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه های این سازمان در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: 180 نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم كه با مسائل تفسیر آشنایی دارند و دوره هایی را نیز طی كرده اند و همچنین بیش از هزار نفر از مبلغان حوزه های علمیه مشهد و اصفهان به تشریح 30 موضوع قرآنی و فرهنگی خواهند پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری جلسات ترتیل خوانی قرآن كریم خبر داد و گفت: 350 محفل انس با قرآن كریم با حضور هفت تن از اساتید و قاریان مصری در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

ارائه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در هزار و صد پایگاه در امام زادگان، مساجد و حسینیه ها و همچنین برگزاری برنامه های عبادی و مذهبی در شب های قدر از دیگر برنامه های سازمان اوقاف در ماه مبارك رمضان است.

محمدی افزود: چاپ و توزیع 30 هزار جلد قرآن و 10 هزار جلد مفاتیح ویژه امام زادگان، برپایی نمایشگاه شمیم وحدت، تهیه و توزیع هفت جلد كتاب متناسب با ماه مبارك رمضان و مناسبت های آن مانند زندگی امام حسن مجتبی (ع)، شب های قدر، روز قدس و عید فطر به تعداد 280 هزار جلد از دیگر برنامه های این سازمان در ماه مبارك است كه در سراسر كشور اجرا خواهد شد.

وی همچنین به اجرای مسابقه سراسری از كتاب 'دقایقی با قرآن' نوشته حجت الاسلام و المسلمین 'محسن قرائتی' اشاره كرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از خبرنگاران و عكاسان رسانه ها و خبرگزاری ها برای پوشش خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم تشكر كرد.

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از برگزاری مراسمی به منظور تقدیر از رسانه های فعال در پوشش مسابقات بین المللی قرآن در دهم مرداد خبر داد.

در پایان این نشست خبری پوستر طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن كریم توسط سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.

فراهنگ**1003**1588
۰ نفر