۱۸ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۷
کد خبر: 80218932
T T
۰ نفر
براي  استفاده از آب رودخانه دز الويت مردم دزفول بايد رعايت شود

دزفول - امام جمعه دزفول گفت: براي استفاده از آب رودخانه دز بايد الويت مردم دزفول رعايت و پيش از اجراي هرگونه طرح استفاده از آن براي ديگر نقاط، كارشناسي شود.

به گزارش یكشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترامام جمعه دزفول' مجد ز' ،حجت الاسلام 'سید محمدعلی قاضی دزفولی' در مورد انتقال آب از سرشاخه های رودخانه دز برای استانهای مركزی كشور و انتقال آب این رودخانه به سد گتوند و رودخانه كرخه افزود: آب نعمت خدادادی است كه همه موجودات حق دارند از آن استفاده كنند ما مخالف استفاده صحیح از منابع آب نیستیم ولی باید در این امر كارشناسی صورت گیرد.

وی گفت: باید برداشت آب متناسب با آورد رودخانه باشد تا چنانچه خشكسالی شد برای منطقه مشكل ایجاد نشود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی درمورد مشكل بیكاری در شهرستان دزفول گفت: تلاش برای حل معضل بیكاری و ایجاد اشتغال یك وظیفه دینی و ملی است كه همه باید نسبت به آن مقید باشند. وی افزود: در زمان حاضر پیگیر چندین پروژه بزرگ صنعتی و كشاورزی هستیم كه زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم خواهد كرد و امیدواریم تكمیل این پروژه ها مشكل بیكاری منطقه را حل كند.

امام جمعه دزفول ورزش را در سلامتی جسم و سلامت روحی و روانی جامعه بسیار مفید و موثردانست و گفت: ورزش باید در جایگاه حقیقی خود و در خدمت سلامت جامعه باشد و هیچ كس حق استفاده ابزاری و سیاسی از ورزش را ندارد.

وی افزود: امیدواریم با بها دادن به ورزش سالم و به دور از حواشی مخرب شاهد نهادینه شدن فرهنگ ورزش پاك در جامعه باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یكی از مهم ترین ظرفیتهای اثر گذار در نهاد امامت جمعه است كه مسوولین ارشد شهرستان عضو آن هستند و مصوبات آن جنبه قانونی داشته و معتبرهستند.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان گفت: مسوولین امر باید برای پركردن وقت دانش موزان برنامه ریزی دقیق كنند و همه دست اندركاران امور فرهنگی به ویژه مراكز مساجد و جلسات قرائت قران توجه ویژه ای به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان داشته باشند و از موازی كاری پرهیز كنند.

7278/538