۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 80218056
T T
۰ نفر
ورزش بايد با معنويت، اخلاق و ارزش هاي اسلامي عجين باشد

زنجان - نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي، عجين شدن ورزش با معنويت، اخلاق، فرهنگ و ارزش هاي اسلامي را امري لازم و ضروري دانست.

محمد اسماعیلی ، روز شنبه در نشست با روسای هیات های ورزشی استان زنجان افزود: قهرمانی در ورزش به مرور زمان به فراموشی سپرده می شود ولی آنچه كه برای همیشه جاوید و ماندگار می ماند ارزشهای انسانی، معنویت، مردانگی، منش و خصلت پهلوانی است.

وی اظهار كرد: زنجان در بسیاری از رشته های ورزشی توانمند است كه با اندك توجه می توان زمینه و بستر را برای رشد و شكوفایی هرچه بیشتر در این عرصه فراهم تر كرد.

اسماعیلی با بیان اینكه استان زنجان در عرصه ورزش از پتانسیل، ظرفیت و استعداد خوب و بالایی برخوردار است گفت: جوانان این استان با حضور در تمام عرصه ها از جمله ورزش همواره با كمترین امكانات بالاترین امتیاز را كسب كرده اند كه این نیز در سایه همت، تلاش و پشتكار این قشر تلاشگر حاصل شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینكه زنجانی ها در طول 33 سال گذشته با كمترین امكانات در صحنه های مختلف افتخارآفرینی های زیادی را كرده اند، خاطرنشان كرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس غواصان دریادل زنجانی حماسه هایی غرورآفرین خلق كردند كه این نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای جوانان زنجانی می باشد.

اسماعیلی، گفت: امروز دشمنان دین و قرآن به عناوین مختلف و با انواع ترفند و دسیسه ها به شدت روی نوجوانان و جوانان ایران برنامه ریزی می كنند و برای مقابله با توطئه های شوم و پلید آنان نیاز به سرمایه گذاری و صرف هزینه است تا این قشر از جامعه توانمندتر شده و بتوانند به شكل بهتری از انقلاب، نظام و ارزش پاك و مقدس دفاع كنند.

وی تاكید كرد: باید از ظرفیت ها ، پتانسیل ها ، منابع و امكانات موجود حداكثر استفاده را در جهت رشد و شكوفایی هرچه بیشتر و بهتر كشور در تمام عرصه ها به كار گرفت.

اسماعیلی با بیان اینكه عرصه ورزش نیز اگر با معنویت همراه باشد به درد انقلاب و نظام اسلامی می خورد افزود: بهتر است مشكلات عرصه ورزش زنجان نیز جمع بندی شود تا بتوان برخی از آنها را از طریق وزارت ورزش و جوانان پی گیری كرد.

وی توسعه و رشد ورزش و فضاهای ورزشی را نیازمند سرمایه گذاری دانست و اضافه كرد: این مقوله مهم و تاثیرگذار نیازمند حامی مالی مناسب و توانمند می باشد اما متاسفانه استان زنجان فاقد كارخانجات بزرگ و توانمند است و از شركتهای كوچك و ضعیف نیز كه خود دچار مشكل هستند بیش از این انتظار نمی رود.

اسماعیلی گفت: وجود كارخانجات بزرگ در سطح استان به شدت احساس می شود كه این نیز در سایه همدلی و تعامل و همچنین ایجاد بستر لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران توانمند، امری شدنی است كه به این طریق استان در جایگاه اصلی خود قرار گرفته و بخشی از هزینه های عرصه ورزش نیز تامین شود.

597/522/245
۰ نفر