۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 80207619
T T
۰ نفر

فيلم نمايش 'نامه‌هاي به تب' عرضه شد

۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 80207619
فيلم نمايش 'نامه‌هاي به تب' عرضه شد

استان تهران- در ادامه طرح موفق فيلمبرداري از آثار نمايشي مجموعه تماشاخانه ايرانشهر، فيلم نمايش 'نامه‌هايي به تب' به كارگرداني 'سيامك احصايي' آماده عرضه شد.

به گزارش ایرنا از تماشاخانه ایرانشهر؛ بر اساس طرح مجموعه تماشاخانه ایرانشهر مبنی بر فیلمبرداری از آثار نمایش‌های صحنه‌ای این مجموعه و پس از استقبال از سه فیلم نمایش های 'خشكسالی و دروغ' به كارگردانی 'محمد یعقوبی'، 'زنی از گذشته' كار 'محمد عاقبتی' و 'ایوانف' به كارگردانی 'امیررضا كوهستانی'، فیلم نمایش 'نامه‌هایی به تب' به كارگردانی 'سیامك احصایی' نیز آماده فروش شد.

نمایش 'نامه‌هایی به تب' نوشته 'محمد چرمشیر' و به طراحی و كارگردانی 'سیامك احصایی' است كه كارگردانی تلویزیونی آن را 'مجتبی اسماعیل زاده' بر عهده دار دارد.

در این نمایش 59 دقیقه‌ای هنرمندانی همچون؛ 'فاطمه معتمد آریا'، 'شبنم مقدمی'، 'احمد ساعتچیان'، 'علیرضا محمدی'، پانته‌آ پناهی‌ها'، 'محمدرضا حسین زاده'، 'عاطفه تهرانی'، 'مریم شیرازی'، 'آنكیدو دارش' به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به؛ 'گلناز گلشن' طراح لباس، 'آنكیدو دارش' موسیقی، 'عاطفه تهرانی' طراح حركات اشاره كرد.

فیلم نمایش 'نامه‌هایی به تب' به صورت رنگی و به قیمت 8000 هزار تومان در غرفه كتاب مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و مجموعه خانه هنرمندان ایران به فروش می‌رسد.

بر اساس این گزارش، فیلم‌های تهیه شده از اجراهای مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، در قالب 'دی وی دی' و با نام 'تماشا' عرضه می‌شود و گروه فیلمبرداری نمایش‌ها نیز از سوی مجموعه ایرانشهر با استفاده از پنج دوربین، در دو اجرای اختصاصی به ضبط این آثار می‌پردازند.

در این مجموعه DVD كه ارایه می‌شود می‌توان مصاحبه‌های اختصاصی با كارگردان‌ها، بازیگران، عوامل اجرایی نمایش و همچنین فعالیت‌های آینده گروه‌های تئاتری را مشاهده كرد.

همچنین كار تصویر برداری از نمایش‌های 'آمدیم، نبودید، رفتیم' به كارگردانی 'رضا حداد'، 'شرق، شرق، است' به كارگردانی 'مسعود رایگان'، 'پس از سقوط' كار 'منیژه محامدی' و 'پدرخوانده ناپلی' اثر 'بابك محمدی'، 'مكبث' و ' عجایب المخلوقات' به كارگردانی 'رضا ثروتی' نیز انجام شده است كه پس از پایان مراحل نهایی میكس و تدوین، این محصولات در آینده ای نزدیك روانه بازار فرهنگی كشور خواهد شد.



* اعلام نمایش‌های اجرایی در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش'مكبث' به مدت زمان 60 دقیقه ساعت 19:15 و نمایش'عجایب المخلوقات' به مدت زمان 60 دقیقه ازساعت 21 به دراماتورژی وكارگردانی رضا ثروتی در سالن استاد سمندریان همه روزه اجرا می شوند. دو نمایش 'مكبث' و'عجایب المخلوقات' به دلیل استقبال فراوان تماشاگران روزهای شنبه نیز اجرا می شوند.

اجرای این دو اثر نمایشی تا 13 تیر ماه در سالن استاد سمندریان ادامه دارد كه پس از اتمام اجرای این دو اثر، نمایش'سی و سه درصد نیل سایمون' به كارگردانی 'افسانه ماهیان' در این سالن اجرا می شود.

همچنین از 14 تیر ماه نیز اجرای نمایش'شب روی سنگ فرش خیس' به كارگردانی 'هادی مرزبان' در سالن شماره یك این مجموعه آغاز می‌شود.

تهرام/7245/1396

سرخط اخبار فرهنگ