۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۴
کد خبر: 80188562
T T
۰ نفر
پل پنجم دزفول بهره برداري شد

دزفول- پل پنجم دزفول برروي رودخانه دز كه به نام مبارك غدير نامگذاري شده با هزينه اي افزون بر ۱۲۰ ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگارایرنا در آیین بهره برداری كه در محل عرشه پل برگزار شد اقشار مختلف مردم نیز شركت داشتند و همزمان با مبعث حضرت رسول اكرم (س) به جشن و پایكوبی پرداختند.

شهردار دزفول در این آیین گفت كه این پل در مسیر كمربندی جنوب غربی و در فاصله یكهزارو 200 متری پایین دست پل باستانی شهر دزفول احداث شده و پروژه شامل دو پل می باشد كه پل اول یا پل اصلی بر روی رودخانه دز و پل دوم در امتداد پل اصلی و در محل روگذر بلوار سنجر ساخته شده است.

'محمدعلی دوایی فر' افزود: پل اصلی به طول كل 467.3 متر شامل نه دهانه به طول 45.3 متر و دو دهانه بطول 28.3 متر و عرض كل 17 متر شامل دو باند هر یك به عرض 8.5 متر می باشد.

وی گفت: هر باند این پل درای دو خط سواره رو به عرض 6.5 متر و پیاده رو به عرض دو متر می باشد.

دوایی فر افزود: این پل به روش صندوقه ای پیش ساخته و پس تنیده اجرا شده كه از پیشرفته ترین روش های پل سازی در دنیا محسوب می شود.

بنابه اظهار وی كلیه مراحل طراحی ، برنامه ریزی و اجرای این پل بدست متخصصین ایرانی صورت گرفته است و از هیچ متخصص خارجی در آن استفاده نشده كه از افتخارات مهندسی كشور محسوب می شود.

دوایی فر خاطرنشان كرد: پل پنجم دزفول با پیشنهاد شهروندان عزیز بنام مبارك غدیر و میدان بزرگی كه در امتداد این پل قرار دارد بنام امام علی (ع) نامگذاری شد.

وی گفت: علاوه بر رفع مشكلات ترافیكی شرق به غرب دزفول، محرومیت زدایی از جنوب شهر از دیگراهداف ساخت این پل بزرگ است.

دوایی فر احداث جاده را شاخص توسعه ملی دانست و افزود: بدلیل صیانت و حفظ پل باستانی این پل مسدود شد و مشكلاتی برای شهروندان ایجاد كرد و با احداث پل غدیر این مشكلات رفع می شود و شهروندان دزفولی و اهالی شهرهای جنوبی دزفول براحتی از این طریق به ساحل غربی دزفول دسترسی خواهند داشت.

شهردار دزفول گفت: همزمان با بهره برداری از این پل هشت هكتار از زمین های شرق پل كه در گذشته بدلیل باتلاقی بودن مشكلات بهداشتی فراوانی را برای شهروندان این منطقه ایجاد كرده بود به پارك خلیج فارس وفضای تفریحی تبدیل می شود.

7279/538

سرخط اخبار استان‌ها