۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 80163468
T T
۰ نفر

امام خميني(ره) با قيامش به اسلام حياتي دو باره داد

۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 80163468
امام خميني(ره) با قيامش به اسلام حياتي دو باره داد

گنبدكاووس - امام جمعه شهرستان گنبدكاووس با گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذار جمهوري اسلامي ، گفت: حضرت امام خميني (ره) با قيامش به اسلام حياتي دوباره داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمدحسین سبحانی' افزود: ایشان در طول حیات خویش برای اسلام تلاش فراوانی كرد و با آغاز نهضت انقلابی ایران مردم به دعوت ایشان لبیك گفتند و پس شكست رژیم شاهنشاهی، انقلاب اسلامی را در ایران پایه گذاری كرد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، دو باره اسلام در دنیا زنده شد و هم اكنون مردم كشور های مختلف اسلامی برای اجرای احكام دینی اسلام در كشورشان در مقابل حاكمان ظلم قیام كردند.

حجت الاسلام سبحانی گفت: همچنین حضرت امام در طول ده سال حضورش در ایران اسلامی پس از انقلاب به مردم ایران یاد داد تا چگونه در مقابله بیگانگان و خصوصا امریكا و رژیم صهیونیستی ایستادگی كنند.

خطیب جمعه گنبدكاووس ، با تسلیت سالروز ارتحال آن حضرت گفت: افكار و اندیشه ها و سخنان گهربار آن حضرت باید سرلوحه كار ما قرار گیرد تا همانند گذشته بتوانیم در مقابل استكبار جهانی ایستادگی كنیم.

حجت الاسلام سبحانی همچنین با اشاره به انتخاب حضرت ایت الله خامنه ای به عنوان رهبری انقلاب از سوی مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان مجلس خبرگان پس از رحلت حضرت امام توانستند شخصیتی ارزشمند و فرزانه را برای رهبری انقلاب انتخاب كنند.

به گفته وی، مقام معظم رهبری در طول 23 سال توانستند انقلاب اسلامی را در برابر تمامی توطئه های و دسیسه های دشمنان به خوبی رهبری كنند.

وی همچنین به قیام 15 خرداد 42 حضرت امام اشاره كرد و گفت: قیام 15 خرداد سراغاز انقلاب اسلامی در سال 57 بود تعداد زیادی از مردم در حمایت از اسلام ، امام و روحانیت وارد صحنه شدند و به شهادت رسیدند و همه ما وظیفه داریم تا یاد و خاطر این شهدا را برای همیشه گرامی بداریم.

امام جمعه گنبدكاووس همچنین به برگزاری آیین اعتكاف در كشور اشاره كرد و گفت: اجرای این سنت حسنه دینی بهترین فرصت برای نزدیك شدن به خداوند است.

وی به مردم به خصوص جوانان توصیه كرد : با حضور در مساجد و شركت در آیین اعتكاف با قرائت دعا ، نیایش و اقامه نماز خودشان را از گناهان دور كنند.

/622/245
۰ نفر