۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۴۱
کد خبر: 80161235
T T
۰ نفر
امام خميني (ره) موجب بيداري مردم منطقه و جهان شد

نوشهر - مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه نوشهر ، امام خميني (ره) را شخصيتي تاثير گذار در جهان دانست و گفت : ينيانگذار جمهوري اسلامي موجب بيداري مردم منطقه و جهان شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'علیرضا فقیهی' روز چهارشنبه به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگاران در این نهاد افزود : امام خمینی(ره)در راس مجاهدین در مبارزه با استکبار بودندو با اخلاص به موفقیت های بزرگی دست یافتند.

وی اظهار داشت : امام راحل دارای شخصیت تاثیر گذار در رهبری و جهان بودند تا جایی که خبرنگاران خارجی قرن بیستم را قرن امام خمینی(ره) نامیدند.

حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: امام خمینی (ره) وعده های الهی را باور داشتند که حیله و مکر دشمنان علیه جامعه اسلامی، دامنشان را خواهد گرفت و با این تفکر، با قدرت ،مسیر انقلاب را می پیمودند.

وی اخلاص ، تقوا، ساده زیستی و تیزهوشی و ایمان به خدا را از جمله ویژگی های امام اعلام و اضافه کرد : ایشان با سخن و رفتار خویش، اسلام ناب محمدی(ص) را به مردم جهان معرفی کرد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن تاکید کرد : باید در مدارس ، دانشگاه ها و جامعه با ایجاد فضای مناسب در قالب بسیج و طرح های آموزشی به انتقال و بیان شخصیت امام خمینی(ره) بپردازیم.

سرهنگ پاسدار"علی رسولی"فرمانده سپاه نوشهر نیز با تاکید بر ضرورت شناساندن اهداف و اندیشه های امام خمینی (ره) به نسل جوانان گفت : باید فضای شهر را با برگزاری آیین ویژه ارتحال بینانگذار جمهوری اسلامی ، عطر آگین کرد.

وی افزود : برای برگزاری ستاد ارتحال امام (ره) در این شهرستان، سیزده کمیته تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد : امسال سعی شده است اولویت اعزام به مرقد مطهر امام با نوجوانان و جوانان باشد که 60 درصد را برادران و بقیه را خواهران تشکیل می دهند.

سال گذشته از نوشهر یکهزار و 200 نفر در آیین سالگرد رحلت امام شرکت داشتند.ک/2

1295/621/402