۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۰۴
کد خبر: 80153475
T T
۰ نفر
جشن پاكي مددجويان بهبود يافته سوء مصرف مواد در شيراز برگزار شد

شيراز- جشن پاكي مددجويان بهبود يافته سوء مصرف مواد مخدر با حضور شماري از معتادان ناشناس و مصرف كنندگان متادون ناشناس برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت : هم اینك مددجویانی كه به مراكز درمانی سوء مصرف مواد دولتی مراجعه می‌كنند در جلسات درمانی معتادان ناشناس (NA) و متادونی های ناشناس (MA) تحت درمان سوء مصرف مواد قرار می‌گیرند.

دكتر رامین افشاری افزود : جشن پاكی دو ساله متادونی های ناشناس (MA) با حضور مددجویان بهبود یافته سوء مصرف مواد در مراكز دولتی با حضور خانواده های این افراد در سالن فرهنگ سرای غدیر برگزار شد.

وی اظهار داشت : معتادان ناشناس (NA) گروه های خود یاری هستند كه در گذشته مواد افیونی مصرف می‌كردند و در حال حاضر این مواد را كنار گذاشته‌اند و این افراد در كنار یكدیگر فرار می‌گیرند تا با كمك یكدیگر پیام بهبودی را انتقال دهند.

افشاری بیان داشت : در این گروه‌ها افرادی كه تجربه بیشتری دارند به عنوان راهنما و افراد تازه وارد به عنوان ره‌ جو با یكدیگر تعامل دارند و پس از طی شدن گام‌های 12 گانه این افراد به رشد و تعالی روانی، روحی و اجتماعی می‌رسند و به آن‌ها كمك می‌شود كه در پاكی باقی بمانند.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در زمینه متادونی های ناشناس (MA) نیز گفت : اصول حاكم در درمان متادونی های ناشناس (MA) شبیه اصول درمانی معتادان ناشناس (NA) است با این تفاوت كه افراد شركت كننده در این جلسات تحت درمان نگه دارنده با متادون قرار دارند و نگرانی از این بابت كه تشویق به كنار گذاشته شدن متادون شوند در این افراد وجود ندارد. ك/1

677 /679