۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 80153235
T T
۰ نفر
كتاب 'مباني كاربردي هنرهاي تجسمي' در دانشگاه آزاد شهرري به چاپ رسيد

شهرري - كتاب 'مباني كاربردي هنرهاي تجسمي ' تاليف مظفر تقوي بلسي در زمينه هنر تجسمي و تصويري در دانشگاه آزاد شهرري به چاپ رسيد.

به گزارش ایرنا ، در این كتاب به بررسی و ضرورت هنر چاپ و تولید انبوه و فراهم شدن فن آوری های نوین در این زمینه پرداخته شده است.

هدف از نوشتن دوباره كتابی با موضوع مبانی هنرهای تجسمی به این دلیل است كه مولفان این كتاب ضعف و مشكلی عمومی در نحوه آموزشی مبانی احساس نموده اند.

براساس تجربه و شناخت شرایط موجود در دانشگاه ها و فضاهای آكادمیك كه این مبحث آموزش داده می شود، مبانی كاربرد خود را از دست می دهد.

چنانكه سالیان متمادی آن دسته از دانشجویان رشته هنر كه درس مبانی هنرهای تجسمی را به عنوان درس پایه گذرانده اند، در استفاده از آن مشكلاتی داشته اند. مشكل مهم تدریس مبانی در دانشگاه ها این بوده است كه مبانی به شكلی انتزاعی و مجرد آموزش داده می شود.

همچنین كتاب ' مبانی كاربردی هنرهای تجسمی' به عنوان یكی از منابع دوره های آموزشی هنر نیز با نگاهی متفاوت و براساس نیاز فراگیران هنرهای تجسمی در درجه نخست و دیگر رشته های هنری كه با تصویر سر و كار دارند، به رشته تحریر درآمده است تا بخشی از نیازهای نظری و عملی آنان را پوشش دهد.

شایان ذكر است كه چنین تعلیماتی در افزایش سواد بصری خیل وسیعی از افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد، بخصوص دانش آموختگان این حوزه كه با دید دقیق تر و حساس تر، نه تنها به آثار هنری، بلكه به عموم پدیده های اطراف خود می نگرند.

7303/699
۰ نفر