۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 80142102
T T
۰ نفر
دانشگاه كشاورزي ومنابع طبيعي رامين خوزستان باكمبود خوابگاه مواجه است

اهواز-رييس دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان گفت: اين دانشگاه ظرفيت افزايش دانشجو را دارد اما با مشكل كمبود خوابگاه دانشجويي مواجه است.

دكتر 'عبدالعظیم آجیلی' یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تعداد دانشجویان دانشگاه كشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بر اساس برنامه تدوین شده پنج ساله آموزشی باید به پنج هزار نفر برسد اما اكنون در حدود دو هزار دانشجو دارد كه یك هزار و 242 نفر در خوابگاه ها اسكان دارند.

وی افزود: شرایطی فراهم شده است تا افراد خیر و سرمایه گذار بتوانند در جهت ساخت خوابگاه در منطقه سرمایه گذاری كنند.

آجیلی با اشاره به اینكه مشكل زمین، نخستین مساله در جهت جذب سرمایه گذار و خیر برای ساخت خوابگاه است گفت: دانشگاه به همه سرمایه گذاران و خیران سراسر كشور كه تمایل به این كار دارند زمین واگذار می كند.

رییس دانشگاه كشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان تصریح كرد: با توجه به اینكه دولت هم تسهیلات وام 25 ساله با درصد سود پایین (چهار درصد) برای خوابگاه سازی پرداخت می كند بستر برای این اقدام مساعد است.

وی افزود: اگر خوابگاه سازان و خیران كشور علاقه مند به ساخت خوابگاه های دانشجویی در این منطقه هستند دانشگاه با فراهم كردن شرایط آسان، پذیرای این حركت خداپسندانه است.

آجیلی به واگذاری كامل خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه به بخش خصوصی اشاره كرد و اظهار داشت: نخستین دانشگاهی هستیم كه خوابگاه های خود را به طور كامل به بخش خصوصی واگذار كرده ایم و گمان نمی كنم به جز دانشگاه رامین، دانشگاهی در كشور باشد كه این اقدام را به طور كامل انجام داده باشد.

رییس دانشگاه كشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اضافه كرد: با توجه به واگذاری زمین رایگان برای خوابگاه سازی توسط این دانشگاه، سرمایه گذاران و خیرین علاقه مند به این كار می توانند به معاونت دانشجویی دانشگاه رامین مراجعه كنند.

وی ادامه داد: شرایط بسیار مناسبی برای خواگاه سازی در منطقه فراهم شده است كه در صورت كمك سرمایه گذاران و خیرین كشور می توانیم گام های بلندی در این زمینه برداریم.

آجیلی گفت: هماهنگی ها در این راستا در سطح استان و كشور صورت گرفته است.

رییس دانشگاه كشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان خاطرنشان كرد: هم اكنون 812 نفر دانشجوی دختر و 430 نفر دانشجوی پسر در خوابگاه های دانشگاه اسكان دارند كه دانشجویان پسر در دو خوابگاه 250 نفره مستقر هستند و خوابگاه دانشجویان دختر دارای پنج واحد است.

وی ظرفیت پذیرش دانشجوی خوابگاهی در ترم آینده را 250 نفر اعلام كرد. ك/3

7161/641