۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۷
کد خبر: 80105204
T T
۰ نفر

حدود 90 درصد قبوض گاز به روش الكترونيكي وصول شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۷
کد خبر: 80105204
حدود 90 درصد قبوض گاز به روش الكترونيكي وصول شد

تهران - پرداخت الكترونيكي قبوض گاز مشتركان استان هاي تهران و البرز در سال گذشته به مرز 90 درصد نزديك شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مدیرعامل شركت گاز استان تهران درباره جزئیات پرداخت الكترونیك گازبها گفت: در این روش، مشتركان با ارسال شماره اشتراك 15رقمی قبوض گاز خود به سامانه ارتباطی 20001704 می توانند قبض الكترونیك داشته باشند و گازبهای خود را از این طریق پرداخت كنند.

'یعقوبعلی حسین نیا' افزود: در این قبض الكترونیك، مشخصاتی از جمله شناسه قبض، شناسه پرداخت و مبلغ گاز درج شده است و مشترك با ارسال این مشخصات به سامانه اعلام شده می توانند پرداخت الكترونیك را به سادگی انجام دهند.

وی استقبال مشتركان از پرداخت الكترونیك را مطلوب خواند و گفت: در سال پیش، تنها 12 درصد مشتركان قبوض خود را با مراجعه به بانك پرداخت كرده اند و با كاهش این آمار، پرداخت های غیرحضوری و الكترونیك افزایش می یابد.

حسین نیا جمعیت شهری برخوردار از گاز استان های تهران و البرز را 14 میلیون نفر و جمعیت روستایی این استان ها را یك میلیون نفر اعلام و اظهار كرد: هم اكنون 99 درصد جمعیت شهری و 85 درصد جمعیت روستایی این دو استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شركت گاز استان تهران درباره استفاده از كنتورهای هوشمند در سامانه گاز استان تهران گفت: طرح استفاده از این كنتورها كه به دو صورت ثابت و متحرك هستند، در دست بررسی اقتصادی است.

به گفته وی، ساخت 10 هزار دستگاه از این نوع كنتورها در كارخانه های سازنده ایرانی در دست اجراست و استفاده از آنها براساس نوع اقلیم خواهد بود.

حسین نیا قرائت از راه دور (بدون مراجعه به منازل) جلوگیری از دستكاری، قطع خودكار آن هنگام بروز خطر (زلزله و ...) را از مزیت های كنتورهای هوشمند برشمرد.

اقتصام**9189**1319
۰ نفر