۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 80104937
T T
۰ نفر
هيات هاي بازرسي بازوان توانمند عوامل اجرايي انتخابات محسوب مي شوند

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: اعضاي هيات هاي بازرسي به لحاظ وظيفه و ماموريتي كه برعهده دارند، به عنوان بازوان توانمند هيات هاي اجرايي در جريان برگزاري مطلوب و قانونمند انتخابات محسوب مي شوند.

به گزارش ایرنا، دكتر حبیب الله دهمرده روز دوشنبه در جمع هیات های بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، افزود: بازرسان چشمان تیزبین جامعه و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هستند تا هرگونه مشكل و تخلف در مسیر مخدوش كردن آرا مردم را شناسایی و كنترل كنند.

وی اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس به لحاظ اهمیت و جایگاه هیچ تفاوتی با مرحله دوم ندارد و برهمین اساس اصل محوری در برگزاری این مرحله از انتخابات نیز قانونمداری با رعایت اصل بیطرفی و امانتداری در صیانت از رای و نظر مردم است.

استاندار لرستان گفت: همراهی و همكاری اعضای هیات های بازرسی با برگزاركنندگان انتخابات موجب می شود تا زمینه و فضای مناسب و قانونی مشاركت و حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم و شاهد برگزاری انتخاباتی دشمن شكن و باشكوه همانند دور اول باشیم.

وی تأكید كرد: تحقق این مهم با همفكری، همراهی و وحدت رویه و تعامل در رفتار و كردار میسر خواهد شد و برهمین اساس نیازمند همفكری و هم اندیشی همه دلسوزان در عرصه برگزاری انتخاباتی سرنوشت ساز هستیم.

دهمرده افزود: همانگونه كه با حساسیت و كار علمی مرحله اول انتخابات را پشت سرگذاشتیم دراین مرحله نیز با همان دقت و حساسیت كار را تا حصول نتیجه مورد نظر و رضایت خداوند و مردم پیش خواهیم برد.

علی هادی چگنی رییس بازرسی انتخابات استان لرستان نیز گفت: برای تمامی عوامل بازرسی مرحله دوم انتخابات مجلس، آموزش های تكمیلی برگزار شده تا بازرسان بدقت بر اوضاع نطارت داشته و بداخلاقی های انتخاباتی را گزارش كنند.

وی افزود : تضمین سلامت انتخابات برای حضور فعال مردم از برنامه های اصلی هیأت بازرسی است كه برای انجام صحیح این كار در مرحله اول انتخابات یك هزار و 288 بازرس و 130 سر بازرس و در مرحله دوم انتخابات نیز786 بازرس و 80 سر بازرس كار بازرسی انتخابات را پیگیری و رصد می كنند.

1625