۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 80097381
T T
۰ نفر

كوثر ، اردبيل - فرماندار كوثر با گراميداشت ياد و خاطره معلم شهيد مرتضي مطهري بر لزوم تبليغ افكار واقعي اين معلم شهيد در بين دانش آموزان و فرهنگيان و توجه ويژه به جايگاه معلم در جامعه تاكيد كرد.

سیدسعدالله رییس ساداتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان امانت الهی در دست معلمان هستند كه باید به تعلیم و تربیت اسلامی آنها اهتمام ویژه ای صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: آینده جامعه به تلاش معلمان وابسته است و با فعالیت معلمان و تربیت نسل امروز می توانیم آینده خوبی برای كشور رقم بزنیم.

وی با تاكید بر این مطلب كه آموزش و پرورش یك نهاد مقدس و ارزشمند در جامعه است گفت: تقریبا تمام خانواده ها به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند.

وی ضمن تكریم جایگاه واقعی مقام معلم افزود: هفته بزرگداشت معلم بهترین فرصت برای تجلیل از این جایگاه است كه نباید فقط به اهدای یك لوح سپاس بسنده شود بلكه باید جایگاه و منزلت مقام معلم همواره درجامعه تبین و مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: جایگاه و شان معلم باید در هر زمینه ای در سطح جامعه حفظ شود و معلمان باید همواره مورد تكریم واقع شوند.

وی افزود: تقویت نظام تعلیم و تربیت در هر زمانی لازم است و مدارس نباید با كمبود امكانات و تجهیزات روبرو شوند.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری انقلاب ، بر ضرورت فرهنگ سازی و عملیاتی كردن این شعار درمدارس تاكید كرد و گفت: دانش آموزان و نسل آینده ما باید یاد بگیرند كه روی پای خود بایستند و با مصرف تولیدات داخلی، تحریم های دشمنان را نیز خنثی كنند.

وی افزود: معلمی موفق است كه خود بالندگی و پویایی داشته باشد و بتواند اثر مطلوبی بر روح و جان دانش‌آموز داشته باشد.

وی اظهار داشت: تجهیز مدارس و استفاده از معلمان باتجربه و پرتوان برای حركت رو به رشد آموزش و پرورش لازم است و مسوولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

7123/594/593

سرخط اخبار استان‌ها