۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۱۸
کد خبر: 80070752
T T
۰ نفر

نوشهر - رييس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: تقاضاي دولت براي بازپس‌گيري لايحه جامع منابع طبيعي از مجلس شوراي اسلامي به معناي انصراف از آن نيست، بلكه اين لايحه بعد از اصلاحات مناسب بار ديگر به مجلس ارسال مي‌شود.

' علیرضا اورنگی ' روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در چالوس افزود : مهم‌ترین مساله‌ای كه در لایحه جامع منابع طبیعی در نظر گرفته نشده ، تعیین تكلیف اراضی تصرف شده است.

وی با اشاره به این‌ كه در سال‌های قبل، عده‌ای اراضی ملی جنگلی و مرتعی را تصرف كردند و باید قوانین دقیق و روشنی در این باره تدوین و اجرا شود، گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع در مورد این لایحه، آرای كارشناسی مهمی دارد كه در اصلاح آن اعمال می‌شود.

اورنگی اظهار داشت: در تدوین لایحه جامع منابع طبیعی باید آنچه به صلاح و صرفه كشور است انجام شود و برخی از دیدگاه های ما در این لایحه در نظر گرفته نشده است و برخی از پیشنهادهای داده شده در آن نیز مناسب نیست و تبعاتی دارد.

لایحه جامع منابع طبیعی كشور كه در 105 ماده تدوین شده است، پس از دو سال و نیم بررسی در كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی، به درخواست دولت و رای موافق نمایندگان مجلس روز یكشنبه این هفته بازگردانده شد. ك/3

7517/621/1654/508
۰ نفر