۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۲۱:۵۸
کد خبر: 80069645
T T
۰ نفر

رگبار شديد باران موجب آبگرفتگي معابر در زاهدان شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۲۱:۵۸
کد خبر: 80069645

زاهدان- رگبار شديد باران همراه با وزش باد و رعد و برق موجب آبگرفتگي معابر در زاهدان شد و مشكلاتي را براي مردم اين شهر ايجاد كرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، امشب بارش شدید باران و آبگرفتگی گسترده معابر موجب سنگینی ترافیك و اختلال در تردد خودروها و عابرین در زاهدان شد و خساراتی را نیز به همراه داشت.

در حالی كه حداكثر دمای هوا در زاهدان و شهرهای اطراف آن طی دیروز و امروز به 30 درجه بالای صفر رسیده بود، بارش باران باعث شد تا حدودی از دمای هوا كاسته شود.

اداره كل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در گزارشی به ایرنا اعلام كرد: رگبار باران،تندباد موقتی و وزش باد شدید امروز نواحی مركزی استان بویژه زاهدان و بخش نصرت آباد از توابع این شهرستان را فرا گرفت.

بر پایه این گزارش، ناپایداری هوا در اكثر نقاط سیستان و بلوچستان ادامه می یابد به طوری كه سامانه ناپایدار جوی در نیمه شرقی كشور طی 24 ساعت آینده موجب وزش تندباد و در برخی ساعات رشد ابر در آسمان اكثر نقاط استان می شود و همچنین برای نیمه شمالی و برخی ارتفاعات جنوبی رگبار خفیف باران را در پی دارد.

طی دو روز آینده در نواحی مركزی و جنوبی سیستان و بلوچستان تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا و به تناوب وزش نسبتا شدید و گرد و خاك ادامه خواهد داشت.

این گزارش حاكیست: انتظار می رود با تضعیف و عبور سامانه ناپایدار جوی از نیمه شرقی كشور از شدت ناپایداری های جوی و وزش باد كاسته شود اما همچنان آسمان سیستان و بلوچستان تا اواخر هفته جاری ابری خواهد بود.

بر پایه این گزارش، نواحی شرقی دریای عمان طی 24 ساعت آینده مواج خواهد بود و حداكثر ارتفاع موج به شش پا خواهد رسید.

زاهدان و نصرت آباد با حداقل دمای 16 درجه بالای صفر خنكترین و راسك و كنارك با حداكثر دمای 40 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته بودند.

بیشینه دمای امروز زاهدان به 26 تا 28 درجه و كمینه دمای امشب در این شهر به 14 تا 16 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

7315/7437

سرخط اخبار استان‌ها