۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 80069129
T T
۰ نفر

نمايشگاه'سلامت و سالمندي'در گلپايگان برگزار شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 80069129

اصفهان-كارشناس مشاركت مردمي شبكه بهداشت و درمان گلپايگان از برگزاري نمايشگاه 'سلامت و سالمندي'در تالار امور تربيتي اين شهرستان خبر داد.

'مژگان پور خطیبی'روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اظهار داشت:این نمایشگاه یكروزه با هدف آشنایی مردم بویژه سالمندان به رعایت بیشتر موازین بهداشتی، استفاده از تغذیه مناسب و راهكارهای پیشگیری از سوانح و حوادث در هفت غرفه برگزار شد.

وی افزود:در این نمایشگاه 50 نفر از رابطان بهداشت و زنان خانه دار بیش از 100 نوع غذای مخصوص سالمندان شامل انواع سوپ، سالاد، برنج، شیر برنج، خورشت كم نمك و كم چرب، انواع كوكو، مرغ و ماهی به صورت آب پز و كباب پز را طبخ و به معرض تماشا گذاشتند.

پور خطیبی انجام تست، قند خون، وزن، قد، فشار خون، مشاوره پیرامون سلامت و معنویت در خانواده، آموزش حركات مناسب ورزشی سالمندان، مشاوره خانواده و سلامت روان، آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث، توزیع كتاب و انواع بروشورهای آموزشی را از برنامه های این نمایشگاه عنوان كرد.

نمایشگاه سلامت و سالمندی با شركت كارشناسان شبكه بهداشت و درمان گلپایگان و همكاری كارشناسان ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی و شهرداری گلپایگان برگزار شد.

علاوه بر مسوولان محلی حدود 500 نفر از سالمندان گلپایگانی از نمایشگاه دیدن و از خدمات ارایه شده استفاده كردند.

شهرستان گلپایگان با حدود 90 هزار نفر جمعیت در 180 كیلومتری غرب اصفهان واقع است.

7138/1042