۲۹ اسفند ۱۳۹۰، ۲۱:۳۰
کد خبر: 80046395
T T
۰ نفر

هشدارهاي بهداشتي مسافرت هاي نوروزي

۲۹ اسفند ۱۳۹۰، ۲۱:۳۰
کد خبر: 80046395

فيروزكوه- سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان فيروزكوه از لزوم توجه و اهتمام كافي به هشدارهاي بهداشتي توسط مردم در مسافرت هاي نوروزي خبر داد.

دكتر 'فریبا ملاجعفری' در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خطاب به مسافران نوروزی، گفت: اگر به سالم بودن غذایی شك دارید آن را دور بریزید، همچنین آب آشامیدنی و یا آبی كه به سالم بودن آن اطمینان دارید، مصرف نمایید.

وی افزود: حتی الامكان از آب قابل شرب یا آب بطری شده دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده نموده و از مصرف آب چشمه های روباز (بدون بهسازی و لوله كشی) و آب های جاری جهت شرب جدا خودداری نمایید.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان فیروزكوه خاطرنشان كرد: مسافران مواد غذایی را از مراكز عرضه كه حداقل ضوابط بهداشتی را رعایت می كنند تهیه نمایند و از خرید و مصرف مواد غذایی در مكان های غیر بهداشتی جدا خودداری كنند، ضمنا در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده به نكاتی از جمله مجوز وزارت بهداشت، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، آدرس كارخانه تولیدكننده و سالم بودن بسته توجه نمایند.

وی تصریح كرد: استفاده از لیوان های شخصی یا یك بار مصرف جهت نوشیدن آب، گرم نمودن غذاهای پخته شده سرد در یك مرحله قبل از مصرف و استفاده از نمك های تصفیه شده ید دار دیگر نكاتی است كه مسافران باید توجه ویژه به آنها داشته باشند.

دكتر ملاجعفری هشدار داد: افراد از خرید مواد غذایی خام یا پخته از دستفروش های دوره گرد و از خوردن میوه و سبزیجات قبل از شستشو و ضد عفونی كامل، خودداری نمایند.

وی ابراز امیدواری كرد مسافران با رعایت بهداشت محیط، از طبیعت زیبای خداوند لذت برده و در همه حال با رعایت اصول و موازین بهداشتی، سلامتی را به خود و جامعه هدیه نمایند.

تهرام/8142/1457/
۰ نفر