اروميه - معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان غربي با عنوان اينكه نظام آموزشي كشور جوابگوي روند توسعه علمي و پرشتاب كشور نيست گفت: نظام آموزشي كشور اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالي بايد به سمت تفكر محوري و پژوهش محوري هدايت شود.

ابراهیم فتح الهی روز شنبه در جشنواره ره یافتگان علم و دانایی آذربایجان غربی كه در ارومیه برگزار شد افزود:

نظام آموزش كشور در زمان حاضر علم كهنه نسل گذشتگان را برای دانش آموزان و دانشجویان تكرار می كند

وی حافظه محوری را یكی از چالش های مهم نظام آموزش فعلی دانست و اظهار داشت: نظام آموزشی باید به گونه ای طراحی و اجرا شود كه استعداد ها و توانایی های دانش آموزان و دانشجویان و نخبگان امكان ظهور و بروز پیدا كنند.

فتح الهی اضافه كرد: آزمون سراسری معیار سنجش نخبگی، هوش و توانایی های یك فرد نمی تواند باشد، كنكور، دالان تنگی است كه خروجی های آن در پایان تحصیلات نمی توانند پاسخگوی نیازهای توسعه پرشتاب كشور باشند.

وی اظهار كرد: كنكور بتی است كه اطرافیان و جامعه برای دانش آموزان درست كرده اند ولی وقتی آنها وارد محوطه دانشگاه می شوند و این بت را می شكنند نوعی احساس خلا و سرخوردگی در آنان ایجاد می شود.

فتح الهی گفت: كشور های پیشرفته جهان با به كار گرفتن نظام های آموزشی تفكر محور و پژوهش محور توانسته اند به توسعه دست پیدا كنند ما نیز باید نظام آموزشی خود را به این سمت و سو هدایت كنیم.

جشنواره ره یافتگان علم و دانایی اذربایجان غربی روز شنبه در تالار امام علی (ع) ارومیه برگزار شد و در آن از دانش آموزان دارای رتبه های برتر كنكور سراسری سال 90 تجلیل به عمل آمد.

7125/583

سرخط اخبار استان‌ها