زنجان - مديرعامل شركت گاز استان زنجان گفت: با سنجش انجام شده بيش از 76 درصد مشتركين گاز طبيعي از خدمات شركت گاز اين استان رضايت دارند.

'سعید عسگریان' روزشنبه بابیان این مطلب ازعقد قرارداد علمی – پژوهشی با دانشگاه زنجان و طراحی طرح جدیدی از سنجش میزان رضایتمندی مشتركین ازعملكرد شركت گاز استان زنجان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح بین بیش از دوهزارو 220 مشترك زنجانی و بررسی نظرات آنان در 260 موضوع مختلف مربوط به شركت گاز، رضایتمندی 76 درصدی مشتركین گاز طبیعی كسب شد.

وی بااشاره به اینكه این طرح نظر سنجی به صورت نمونه گیری خوشه ای و بر اساس روشCSM، از نوع تصادفی در 14 شهر استان زنجان انجام گرفته است، اظهارداشت: هر یك از شهرها به چند منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مركز تقسیم شدند و متناسب با تعداد جمعیت هرمنطقه، به صورت تصادفی نمونه گیری انجام شد، تا تناسب تعداد نمونه ها در پهنه سرزمینی هر منطقه رعایت شود.

عسگریان از مشاركت 7/55 جنس مرد و 3/44 جنس زن در این نظر سنجی خبر داد و گفت: 30 درصد كل نمونه آماری را بازده سنی 30 تا 40 سال، با تحصیلات دیپلم و لیسانس و وضعیت شغلی آزاد و شاغلین بخش خصوصی با 30 در صد مشاركت، مشتركین خانه دار با 5/27 در صد، شاغلین بخش دولتی با 15 درصد مشاركت و مابقی نظر سنجی را مشتركین بازنشسته، محصل و دانشجو تشكیل داده است.

مدیرعامل شركت گاز استان زنجان اظهار داشت: در این طرح كه به دو روش نظر سنجی در درب ادارات و درب منازل صورت گرفته است، علاوه بر بررسی میزان رضایتمندی مشتركین از نحوه ارائه خدمات، نوع خدمات ارائه شده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

عسگریان، بابیان اینكه درنظر سنجی از نحوه اشتراك پذیری، 88 درصد مشتركین اذعان داشته اند كه خدمات كمتر از یك ساعت انجام شده است، افزود: در صدور قبوض المثنی 95 درصد، جابجایی علمك 94 درصد، نصب كنتور 93 درصد، اصلاح صورت حساب90 درصد، دریافت پاسخ استعلام 4/98 درصد، محاسبه تعرفه ها 99 درصد، تقسیط گاز بهاء 5/89 درصد، نصب علمك 9/89 درصد و قطع و وصل گاز نیز 9/73 درصد رضایتمندی مشتركین را در پی داشته است.

وی ابراز داشت: درمورد گردش كار خدمات شركت گاز استان زنجان در این نظر سنجی، دریافت اطلاعات نیز به تلفن گویا، تلفن هدفمندی، پیام كوتاه، وب سایت شركت گاز، برشور خدمات، كتاب راهنمای سازمان، تابلوی راهنما، قبوض گاز بهاء، باجه اطلاعات و راهنمایی، دوستان و آشنایان، رادیو، تلویزیون، روزنامه و سایر موارد مورد بررسی و نظر سنجی قرار گرفت.

وی درمورد نحوه پرداخت قبوض گاز بهای مصرفی شهروندان نیز گفت: با فرهنگ سازیهای انجام شده32 درصد از مشتركین از طریق پست بانك، 22 درصد از مشتركین با تلفن بانك و 10 درصد با اینترنت قبوض خود را پرداخت كرده اند.

عسگریان در مورد بررسی تاثیر رنگ های مختلف قبوض در تشویق مشتركین برای مصرف بهینه گاز افزود: با تهیه و ارائه قبوض گاز بهای مصرفی در سه رنگ سبز برای مشتركین كم مصرف، زرد برای مشتركین مصرف متعارف و قرمز برای مشتركین پر مصرف و توضیحات پشت قبوض، بیش از 73 در صد از مشتركین مورد تشویق برای مصرف بهینه گاز خود داشته اند.

وی، باقدردانی از واحد فعال روابط عمومی و عوامل اجرایی این طرح ارزشمند و كاربردی، هدف از جرای این طرح را بهبود كیفیت خدمات شركت گاز به مشتركین اعلام كرد.

596/522

سرخط اخبار استان‌ها