۱۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80031169
T T
۰ نفر

ساري - دبيرشوراي عالي استانهاي كشور توجه به صنايع بزرگ پتروشيمي، نفت و گاز با حفظ شرايط جغرافيايي و نيز توسعه صادرات در اين بخش را در قالب برنامه چشم انداز توسعه در استان مازندران ضروري دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' صابر ابوطالبی '، در همایش توسعه پایدار و بهره گیری از ظرفیتهای استانی در مازندران با محوریت صنعت نفت روز جمعه در مجتمع رفاهی نفت محمودآباد ، تحقق این اهداف را در گرو همكاری و تعامل بیشتر مسوولان مازندرانی و كشوری عنوان كرد و افزود: متاسفانه درگذشته به بهانه حفظ سرسبزماندن مازندران این استان در توسعه صنایع مهم در مقایسه با دیگر استانهای كشور عقب مانده و باید در این مورد توجه ویژه ای به آن شود.

دبیربرگزاری نخستین همایش توسعه پایدار و بهره گیری از ظرفیتهای استانی درمازندران بامحوریت صنعت نفت هم دراین مراسم به اهدف برگزاری آن اشاره كرد وگفت: ارایه راهكارهای مهم وتاثیرگذار صنعت نفت وگاز درمازندران با حفظ شرایط اقلیمی استان در راستای سیاستهای برنامه پنجم از اهداف مهم این همایش است.

'حسین قاسم زاده' با بیان اینكه مازندران با دارابودن امكانات طبیعی و خدادادی ، وجود زیرساختهای دریایی، هوایی وزمینی می تواند به عسلویه دوم دركشور تبدیل شود، افزود: پیش بینی می شود با ارایه حدود 10 طرح مهم زیربنایی وآینده دار، تحقق اجرای طرح های بزرگ صنعتی دربخش نفت وگاز درمازندران عملی شود.

وی اضافه كرد: طرح های ارایه شده دركارگروه های ویژه كارشناسی بررسی و پس ازتصویب حداقل چند طرح از میان 10 طرح پیشنهادی درجلسه دوم این همایش كه اواخر بهار سال آینده برگزارخواهد شد، برنامه های اجرایی شدن آن پیش بینی خواهد شد.

نخستین همایش یك روزه توسعه پایدار و بهره گیری از ظرفیتهای استانی درمازندران با محوریت صنعت نفت امروز ( جمعه ) در مجتمع رفاهی نفت محمودآباد آغاز و در حال برگزاری است.ك/3

7327/503