۱۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80030986
T T
۰ نفر

فيروزكوه- رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان فيروزكوه تصريح كرد: خدمات بنياد شهيد در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

'حبیب الله امیری' در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داتشن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان و تجلیل و تكریم خانواده های معزز شهدا، محور فعالیت های این نهاد مقدس است.

وی با اشاره به كلامی از مقام معظم رهبری كه 'امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نیست'،گفت: جدیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خود اتكایی و قانونمند كردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امكانات به منظور پراكندن عطر ملكوتی شهادت در جامعه از اولویت های بنیاد شهید است.

رییس بنیاد شهید فیروزكوه با اشاره به كلامی از امام راحل كه 'خدمت به خانواده های شهدا، افضل خدمت هااست'، افزود: خدمات رسانی به خانواده های تحت پوشش این نهاد مقدس بر حسب وظیفه ذاتی بنیاد شهید عملیاتی و اجرایی می شود.

وی در ادامه تصریح كرد: در طول یك سال گذشته خدماتی در قالب مراجعه معكوس از سوی كارشناسان این نهاد صورت گرفته و از نزدیك به بررسی مشكلات خانواده های تحت پوشش و دیدار یاران با حضور فرماندار و سایر مسؤولان ادارات پرداخته شده است.

امیری از پرداخت 350 میلیون تومان تسهیلات به خانواده های شهدا و جانبازان از محل صندوق شاهد، وام های كمك معیشتی و وام اشتغال در سال 90 خبر داد و خاطرنشان كرد: در بخش آموزش عالی و آموزش عمومی نیز بنیاد شهید 100 درصد هزینه های تحصیلی فرزندان شاهد را تقبل نموده است و از این لحاظ امورات تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر به نحو مطلوبی انجام می شود.

وی ادامه داد: اعزام خانواده ها به سفرهای زیارتی حج عمره و تمتع و مشهد مقدس از جمله برنامه های فرهنگی این نهاد در سال 90 بوده است و علاوه بر آن اردوی دو روزه ویژه همسران و فرزندان مونث ایثارگران در روستای 'زرمان' با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

رییس بنیاد شهید فیروزكوه سایر برنامه های این نهاد در سال 90 را شامل برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز تولد حضرت ابوالفضل (ع) ویژه جانبازان، روز مادر با حضور مادران شهدا و همایش 'پدران آسمانی'، اعزام جانبازان به مسابقات رالی اتومبیل رانی استانی به همراه خانواده ها و همچنین كوهنوردی تعدادی از جانبازان به ارتفاعات دماوند عنوان نمود و افزود: با حضور و مشاركت حداكثری مردم و مسؤولان، مراسم یادواره های شهدا در 17 نقطه از شهرها و روستاهای منطقه برگزار شد.

وی با اشاره به جمع آوری آثار شهدا، افزود: در این زمینه تمامی آثار باقی مانده جمع آوری و به معاونت پژوهش استان تهران تقدیم شده است و در موزه شهدا واقع در خیابان 'آیت الله طالقانی' در معرض دید همگان می باشد.

امیری خاطرنشان كرد: در مناسبت های مختلف سال از جمله روز سوم خرداد روز ملی مقاومت و ایثار، هفته دفاع مقدس، ایام الله دهه فجر، شب عید و سایر مناسبت ها غبار روبی و گلباران مزار شهدا با حضور مسؤولان محلی انجام می پذیرد.

وی با اشاره به بحث بهداشت و درمان این خانواده ها، تصریح كرد: پزشكان پایش سلامت از خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید به طور مرتب بازدید به عمل می آورند و در صورت نیاز به انجام عمل های جراحی با هزینه های سنگین نیز برای خانواده ها كارت بیمه تكمیلی یا مكمل و همچنین دفترچه های خدمات درمانی تهیه شده است.

رییس بنیاد شهید فیروزكوه گفت: در راستای تكریم خانواده های تحت پوشش، در تمامی ادارت تابعه شهرستان یك نفر به عنوان مسؤول رسیدگی به امور ایثارگران انتخاب شده است كه از این حیث خدمات شایسته ای ارائه می شود.

وی در خاتمه از همكاری های مخلصانه ارباب جراید و اصحاب رسانه شهرستان به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در پوشش كامل اخبار و خدمات بنیاد شهید تقدیر و تشكر كرد.

تهرام/8142/1457/
۰ نفر