۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۱۷
کد خبر: 80005443
T T
۰ نفر

زمين شناسي در كشور روبه افول گرويده است

۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۱۷
کد خبر: 80005443

زنجان- دبير كارگروه تخصصي زمين شناسي اكتشافات در مجمع عالي نخبگان ايران، گفت: در زمان حاضر رشته زمين شناسي به دليل عدم توجه كافي در كشور روبه افول گرويده است.

به گزارش ایرنا،'شهرام شریعتی' روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز مهندسی در زنجان، افزود: رشته زمین شناسی جزو 20 رشته برتر در جهان محسوب می شود كه به دلیل بی توجهی این رشته در كشور مورد مغفول و با كاهش اقبال علاقمندان مواجه شده است.

وی، اظهار داشت: رشته زمین شناسی در جهان بصورت كاربردی و عملیاتی پرداخته می شود كه در جامعه ایران به عنوان یك علم محض شناخته شده است.

این استاد دانشگاه، با بیان اینكه در زمان حاضر رشته زمین شناسی در سایر حوزه ها همچون پزشكی و نظامی كاربرد های متعددی دارد، افزود: فقدان توجه كافی جامعه به زمین شناسی این رشته را با مشكلات و چالش هایی مواجه كرده است.

وی، بابیان اینكه وزارتخانه هایی مانند نفت و گاز از وجود زمین شناسان در حوزه های مختلف اجرایی استفاده می كند، افزود: بر خلاف تصور همكاری و تعامل شایسته ای بین سازمان صنعت و معدن و زمین سناسان وجود ندارد.

شریعتی، خاطر نشان كرد: طی سال های گذشته نسل طلایی از زمین شناسان فاخر در كشور ظهور كرد كه در زمان حاضر خلا بزرگی در این حوزه ایجاد شده است.

522/7320

سرخط اخبار استان‌ها