به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ' علی اسماعیلی' چهارشنبه شب در نخستین نشست تخصصی روسای دبیرخانههای عادی و محرمانه ستادی، استانی و سازمانهای تابعه سراسر كشور كه در محل سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، به تبیین و بررسی جایگاه دبیرخانه ها در هر نهاد و دستگاه اجرایی پرداخت.
رئیس حوزه وزارتی وزارت ارشاد در ادامه با تأكید بر نقش كلیدی دبیرخانه در هر دستگاه؛ وجود نظم، انضباط، دقت و سرعت عمل در دبیرخانه را عامل تحرك و پیشرفت هر دستگاه عنوان كرد.
اسماعیلی در ادامه این نشست به توانایی افزایش سرعت و ارتقای وضعیت مكاتبات اداری در شرایط فعلی اشاره كرد و اظهار داشت : اوایل سال 1389 مدت زمان پاسخگویی معاونتها، ادارات كل استانی و سازمانهای تابعه به مكاتبات حوزه وزارتی بیشتر از این بوده كه با اندكی تغییر در شرح وظایف دبیرخانه و واحد پیگیری حوزه وزارتی و تلاش مجدانه همكاران این حوزه این مدت زمان به شدت كاهش یافته است .
مدیركل دبیرخانه نهاد ریاستجمهوری نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حوزه وزارتی ارشاد در برگزاری این نشست گفت: این اقدام برای اولین بار است كه در میان بیش از 120 دستگاه اجرایی در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه انجام می شود و شایسته تقدیر است.
قالیچیها با اشاره به تبیین قانون جایگاه دبیرخانه ها در دستگاههای اجرایی كشور، گزارشی از اقدامات دبیرخانههای ریاست جمهوری برای اصلاح ساختارها و دستورالعمل های دبیرخانهها از طریق معاونت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری ارائه كرد.
فراهنگ ** 1355 **1597
تاكيد مشاور وزير ارشاد بر تكريم ارباب رجوع با تكيه بر آموزه هاي ديني
۳ اسفند ۱۳۹۰، ۲۲:۴۶
کد خبر:
80001418
تهران - مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينكه موضوع تكريم ارباب رجوع ريشه در اعتقادات و باورهاي مذهبي و ديني ما دارد، بر تكريم ارباب رجوع با تكيه بر آموزههاي ديني بيش از گذشته تاكيد كرد.