۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000022
T T
۰ نفر

اختصاصی/ سلطانیه خبر داد:

۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000022
اختصاصی/ سلطانیه خبر داد: شکست دیپلماسی انگلیس در شورای حکام ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 سیاسی.هسته ای.پیشنهاد انگلیس.شورای حکام وین - سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که به رای کشیده شدن قطعنامه پیشنهادی انگلیس با حمایت اروپا و آمریکا، شکست دیپلماسی انگلیس در شورای حکام بود.
علی اصغر سلطانیه شامگاه پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در جلسه شورای حکام، باوجود آنکه پیشنهاد انگلیس از سال 2005 میلادی مطرح است و در طول سه ماه گذشته رایزنی های فشرده ای را انگلیس و آمریکا در پایتختها انجام دادند که بتوانند قطعنامه را با اجماع تصویب کنند، اما در عین حال با شکست مواجه شدند.
وی ادامه داد: هشت کشور از جمله آفریقای جنوبی و برزیل با این پیشنهاد موافقت نکردند.
سفیر ایران در آژانس گفت: اگرچه این پیشنهاد ظاهرا در ارتباط با تضمین سوخت هسته ای ارائه شد، لیکن هدف اصلی آن ایجاد موانع برای برخی کشورهای در حال توسعه به بهانه های سیاسی بود.
سلطانیه گفت: خوشبختانه 130 کشور گروه 77 در بیانیه ای که در شورای حکام ارائه و ثبت شد، ضمن تاکید بر اصول حق غیرقابل انکار همه کشورها در انتخاب گزینه چرخه سوخت از جمله غنی سازی، اشکالات اساسی این پیشنهاد را منعکس کردند.
پیشنهاد انگلیس در خصوص تضمین ارائه خدمات غنی سازی و اورانیوم با غنای پایین برای استفاده از نیروگاههای هسته ای در نشست امروز (پنجشنبه ) شورای حکام آژانس بین المللی با 26 رای موافق، 8 رای ممتنع و یک رای غایب به تصویب رسید.
اروپام 1504**2270** شماره 003 ساعت 00:10 تمام
۰ نفر