۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7998602
T T
۰ نفر
معاون وزارت امور خارجه با رییس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/13 سیاسی.پاکستان.ایران.روابط دوجانبه اسلام آباد- معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه کشورمان عصر پنجشنبه با فاروق ناییکرییس مجلس سنای پاکستان دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه،مسایل منطقه ای وبین المللی به ویژه موضوع افغانستان گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا،در این دیدار محمد علی فتح اللهیبا اشاره به ظرفیت های همکاری ایران و پاکستان تصریح کرد:اراده دو کشور برگسترش مناسبات دو جانبه استوار است و همکاری های گسترده با اسلام آباد نیز از اولویت های اصلی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
وی ابراز امیدوای کرد که عملی شدن طرح خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان،بتواند به تحرک بیشتر مناسبات دو کشور منجر شود.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه کشورمان حضور نیروهای خارجی در منطقه را عامل ناامنی و بی ثباتی خواند و اظهار داشت: تلاش برای باقی ماندن نیروهای خارجی در منطقه به ویژه افغانستان، صلح و آرامش را با خطر جدی مواجه خواهد کرد.
رییس مجلس سنای پاکستان نیز ضمن تاکید بر روابط دوستانه و برادرانه تهران و اسلام آباد گفت:جمهوری اسلامی ایران روزهای سخت و حساس در کنار پاکستان بوده است.
ناییکافزود:خط لوله صلح به عنوان طرحی بزرگ و راهبردی بین دو کشور،نشانه عمق دوستی و نزدیکی ایران و پاکستان است و بطور قطع با آغاز واردات گاز در سال 2014میلادی، جهشی مطلوب در روابط دو کشور را شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه با تایید مواضع کشورمان مبنی بر ضرورت استمرار صلح و ثبات درافغانستان، گفت:دولت پاکستان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست سه جانبه در این خصوص حمایت می کند.
پیش از این دیدار ، فتح اللهیکه بامداد چهارشنبه برای شرکت درنشست مشورتی سیاسی با مقام های پاکستانی وارد اسلام آباد شد،با سلمان بشیر قائم مقام و هارون شوکت معاون وزارت خارجه پاکستان دیدار و گفت و گو کرده بود.
نشست قبلی کمیته مشورتی سیاسی ایران و پاکستان،تیر ماه سال جاری در تهران برگزار شده بود.
آساق235**1095 شماره 038 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر