۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7990686
T T
۰ نفر
مردم غزه با تخم مرغ گندیده از وزیر خارجه فرانسه استقبال کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/02 سیاسی.الیو ماری.غزه.تخم مرغ گندیده پاریس - مطبوعات و رسانه های فرانسوی از استقبال مردم غزه با پرتاب تخم مرغ گندیده و لنگه های کفش از وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفر به این منطقه خبر دادند.
به گزارش ایرنا ، میشل اریو ماری که روز جمعه گذشته در ادامه سفر دوره ای خود به خاورمیانه ازغزه دیدن کرد، به دلیل سخنان خود در خصوص سرباز صهیونیستی دراسارت به شدت مورد اعتراض اهالی منطقه واقع شد.
بر اساس این گزارش ، شماری از ساکنان غزه در اعتراض به سخنانی که خانواده سرباز اسرائیلی به وزیر امورخارجه فرانسه نسبت داده اند ، به سمت وی تخم مرغ گندیده و لنگه های کفش پرتاب کردند.
شنیده ها حاکی است که وزیر امور خارجه فرانسه در جریان سخنرانی خود ازگیلاد شیلت به عنوان سرباز فرانسوی و اسرائیلی یاد کرده و در اسارت بودن وی را نیز جنایت جنگی خوانده است .
الیو ماری که توانسته بود برای اولین بار با مجوز صهیونیست ها وارد منطقه غزه شود به هنگام عزیمت به سمت بیمارستان احداثی فرانسویها ، در محل پست بازرسی حماس با پرتاب تخم مرغ گندیده مورد استقبال واقع شد.
برای آخرین بار فیلیپ دوست بلازی ، یک مقام فرانسوی بلندپایه توانسته بود از در سال 2005 میلادی از غزه دیدن کند و از آن زمان تاکنون رژیم صهیونیستی اجازه ورود به مقامات بلند پایه فرانسوی را به منطقه نداده است نیروهای فرانسوی چندی پیش به سمت خودروی هئیت نمایندگی فرانسوی به دلیل ورود غیرمجاز به منطقه غزه تیراندازی کرده بودند که در پی آن نیز فرانسه برای اولین در تاریخ روابط خود با رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم را به وزارت خارجه احضار کرده بود.
در همین حال شماری از مردم معترض غزه پلاکاردی با مضامین چنانکه شلیت دراسارت بسر می برد تعداد هفت هزار فلسطینی نیز در نزد صهیونیست ها زندانی هستند حمل می کردند.
گفته می شود که حماس نیز با انتشار بیانه ای سخنان الیوماری را در ارتباط با سرباز صهیونیستی مزبور محکوم کرده است.
با این حال وزیرخارجه فرانسه در مرکز فرهنگی غزه از اسراییل خواسته است تا به نسبت محاصره این منطقه که یک و نیم میلیون انسان درآن زندگی کرده و 85 درصد از آنان نیز به کمک های بین المللی نیازمند می باشند، پایان دهد اروپام 2092** 1495** شماره 074 ساعت 12:07 تمام
۰ نفر