۱۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7983209
T T
۰ نفر
سرور اصلی ویکی لیکس از آمریکا به سوئیس منتقل شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/13 سیاسی.ویکی لیکس.سرویس دهی تهران - در پی ادامه حملات سایبری به وب سایت ویکی لیکس، سرور اصلی این سایت از آمریکا به سوئیس منتقل شد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از استکهلم سوئد گزارش کرد: نشانی اینترنتی org.Wikileaks عصر پنجشنبه توسط سرویس دهنده نشانی یاب آمریکایی آوری دی.ان.اس/ EveryDNS بر روی اینترنت از پوشش سرویس دهی کنار گذارده شد.
این خبر حاکی است مسئولان وب سایت ویکی لیکس ضمن تایید این مطلب اعلام کردند که وب گاه این سایت را به سرویس دهنده نشانی یاب سوییسی،.wikileaks ch تغییر داده اند.
مسئولان سرویس دهنده نشانی یاب آمریکایی،آوری دی.ان.اس حذف ارائه خدمات به سایت ویکی لیکس بر روی اینترنت را به دلیل آماج حملات سایبری قرار گرفتن این نشانی که منجر به مخاطره افتادن سایر خدمات شبکه ای این سرویس دهنده به دیگر وب گاه های تحت پوشش آن قرار می گیرند، عنوان داشتند.
مسئولان آوری دی.ان.اس در اطلاعیه ای در این زمینه عنوان داشتند دامنه ( نشانی ) org.Wikileaks به دفعات مورد حملات سایبری قرار گرفته، این حملات در حال صورت گرفتن بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت ، در نتیجه این مسئله تهدیدی در ثبات ساختاری شبکه ای آوری دی.ان.اس که دسترسی 500هزار وب گاه را تحت پوشش دارد، بشمار می رود.
سایت ویکی لیکس طی روزهای اخیر بیش از 250 هزار سند محرمانه آمریکا را که به مکاتبات دیپلماتیک سفارتخانه های آمریکا با وزارت امور خارجه این کشور مربوط می شود ، منتشر ساخته است.
صویر 1609**1302** شماره 043 ساعت 09:48 تمام
۰ نفر