۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977565
T T
۰ نفر
حماس بر توافق با فتح جهت دیدار در دمشق تاکید کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/10 سیاسی.خارجی.سوریه.حماس دمشق - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) تاکید کرد که بر خلاف برخی شایعات و گزارش ها تا این لحظه برای انجام دیدار با جنبش آزادیبخش ملی فلسطین ( فتح) در دمشق توافق وجود دارد.
روزنامه الحیات چاپ لندن روز گذشته به نقل از یک مقام حماس نوشت: شواهد نشان دهنده آن است که دیدار ابتدای هفته آینده تشکیل می شود اما به نظر می رسد که اخیرا فشارهای خارجی بر جنبش فتح وجود دارد تا به بهانه تغییر مکان نشست، زمان برگزاری آن را نیز تغییر دهد.
سامی خاطر عضو دفتر سیاسی حماس در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ما به عزام الاحمد رییس فراکسیون فتح در مجلس قانونگذاری فلسطین اعلام کردیم که مشکلی که برای فتح درباره انجام دیدار در دمشق بوده حل شده و آنان طی دو یا سه روز آینده باید به ما زمان از سرگیری نشست ها برای انجام گفت و گوها در دمشق را اعلام کنند.
وی افزود: تا کنون جنبش فتح تماسی با ما درباره مشخص کردن زمان دقیق دیدار نگرفته است.
خاطر درباره اظهارات یک مقام برجسته حماس درباره فشارهای خارجی بر فتح برای تغییر زمان و مکان دیدار تصریح کرد: این اطلاعات فقط در حد انتظارها یا پیش بینی های مقام حماس است و ممکن است این مساله درست باشد، اما تا کنون فتح بطور رسمی چیزی به ما اعلام نکرد.
اسامه حمدان مسوول روابط بین المللی جنبش حماس نیز در گفت و گو با خبرنگاران وجود هر گونه مشکل جدید در تلاش های دو جنبش برای مصالحه را رد و تاکید کرد: هیچ تصمیمی برای تاخیر انداختن زمان گفت و گو میان دو جنبش وجود ندارد و تماس های جدی برای تعیین زمان دیدار قریب الوقع در حال انجام است.
عزام الاحمد هفته گذشته اعلام کرد: جنبش فتح با توجه به توافقی که با حماس داشته برای انجام دیدار با آن به دمشق سفر می کند و انتظار می رود برای امضای توافق میان یکدیگر طی دو هفته نشستی در قاهره برگزار شود.
وی گفت: هیچ وقت مثل امروز برای مصالحه با یکدیگر نزدیک نبودیم.
خاورم6/2131/2133/1436 شماره 097 ساعت 13:12 تمام
۰ نفر