۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977491
T T
۰ نفر

اختصاصی/ ماهاتیر محمد:

۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977491
اختصاصی/ ماهاتیر محمد: مبنای مذاکره با ایران نباید محروم کردن این کشور از حقوق هسته ای باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/10 سیاسی.ماهاتیر محمد.هسته ای ایران.مذاکرات کوالالامپور-ماهاتیر محمدنخست وزیر پیشین مالزی بار دیگر با اعلام حمایت کشورش از برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، گفت:مبنای مذاکره با ایران نباید محروم کردن این کشور از حقوق هسته ای باشد.
ماهاتیر محمد روز دوشنبه درحاشیه همایش بین المللی ربا،در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،با ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای غربی، افزود:غربی ها نباید در این مذاکرات تلاش کنند که ایران را از برنامه های صلحآمیز هسته ای محروم کنند.
وی تصریح کرد: وضعیت کشورهای دارنده سلاح هسته ای و مساله مهم خلع سلاح هسته ای در جهان می تواند مبنایی برای این مذاکرات باشد که نتایج آن برای همه جهان نیز اهمیت خواهد داشت.
نخست وزیر پیشین مالزی در ادامه با تایید شرط ایران برای حضور در مذاکرات در خصوص تعیین تکلیف سلاحهای هسته ای در اختیار رژیم صهیونیستی، گفت: این خواسته همه جهان است که وضعیت سلاحهای هسته ای اسرائیل و تهدید رژیم علیه جهان با این سلاحها باید مشخص شود.
ماهاتیر محمد تاکید کرد: به عقیده من هیچ کشوری در جهان نباید سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد و کشورهای دارنده باید این سلاحها را نابود کنند و به کشورهای دیگر نیز اجازه داده نشود وارد این عرصه شوند اما این موضوع نباید باعث این مانع در مقابل کشورها برای فعالیت های هسته ای نظارت شده باشد.
نخست وزیر پیشین مالزی با تاکید بر اینکه ایران حق دارد دستاوردهای هسته ای خود را حفظ کند، اظهار داشت: موضوع خلع سلاح و جلوگیری از فعالیت های ممنوعه هسته ای موضوعی مهم است که از سوی همه کشورهای جهان باید مورد تایید قرار گیرد.
آساق 335** شماره 023 ساعت 08:09 تمام
۰ نفر