۱۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7972631
T T
۰ نفر
مراسم روز ایران در جشنواره جاده ابریشم در شمال غرب چین برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/11 فرهنگی.ایران.چین.جاده ابریشم پکن - آیین بزرگداشت روز ایران در جشنواره فرهنگی جاده ابریشم روز یکشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله مسئولان رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین در شهر شی آن واقع در شمال غرب چین برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در مراسم روز ایران شماری از شخصیت های فرهنگی و هنری چین و کشورهای خارجی حضور داشتند.
غرفه جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره در فضایی به وسعت یکصد مترمربع ، یکی از مجموعه های درخور توجه در این نمایشگاه به شمار می رود.
رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین با ارایه آثار فرهنگی و هنری کشورمان در قالب صنایع فاخر دستی ، عکس ، پوستر ، کتاب و لوحهای فشرده به معرفی تاریخ و تمدن درخشان ایران پرداخته است.
در غرفه ایران همچنین آثاری از هنرمند نامی ایران استاد محمود فرشچیان به نمایش گذاشته شده است که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
پخش فیلم های مستند و گردشگری از شهرهای ایران به همراه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی از دیگر برنامه های غرفه ایران در این نمایشگاه است.
طنین موسیقی سنتی توسط گروههای عرفان و مهتاب رو از کشورمان ، جلوه خاصی به مراسم روز ایران در این جشنواره بخشیده بود.
شهر شی آن در استان شانسی با حدود هشت میلیون نفر جمعیت شهری که براساس نوشته های تاریخی چین ، دین اسلام ابتدا به این شهر وارد شده است از این جهت این شهر یکی از شهرهای بسیار مهم از نظر پژوهش پیرامون روند ورود اسلام به چین به شمار می آید.
یادآور می شود قرارداد خواهرخواندگی میان شهر تاریخی و زیبای شی ان و اصفهان در حدود دودهه قبل به امضای مسئولان ذیربط رسید.
اساق ** 275 ** شماره 095 ساعت 15:55 تمام
۰ نفر