۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7959897
T T
۰ نفر
را ی گیری انتخابات مجلس مشاوران در ژاپن آغاز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/20 سیاسی.ژاپن.دموکراتیک.انتخابات توکیو- کار رای گیری بیست و دومین دوره انتخابات مجلس مشاوران ژاپن از صبح روز یکشنبه در سراسر این کشور آغاز شد.
به گزارش ایرنا، شهروندان ژاپنی از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی با حضور در پای 50 هزار صندوق جمع آوری آرا در سراسر ژاپن، آرای خود را به این صندوقها می ریزند.
پس از پایان رای گیری در ساعت 20 امشب بلافاصله کار شمارش آرا در این صندوقها آغاز و سپس نتایج این انتخابات از طریق رسانه های گروهی اعلام می شود.
از مجموع 437 نفر داوطلب نمایندگی در بیست و دومین دوره انتخابات مجلس مشاوران در مجموع 121 نفر از طریق رای گیری مستقیم و سهمیه حزبی برگزیده خواهند شد.
مجلس مشاوران ژاپن دارای 242 نفر نماینده است که مدت فعالیت آنها شش ساله می باشد اما نیمی از اعضای آن هر سه سال یکبار در جریان انتخابات سراسری و سهمیه حزبی به این مجلس راه می یابند.
این دوره از انتخابات نخستین محک برای حزب حاکم دموکراتیک ژاپن به حساب می آید که در سپتامبر سال گذشته میلادی (2009) توانست حزب لیبرال دموکراتیک را پس از بیش از نیم قرن از حکومت بر این کشور کنار بگذارد.
در حال حاضر تمرکز در این انتخابات بر این موضوع متمرکز شده است که آیا حزب حاکم دموکراتیک می تواند کرسیهای لازم را در مجلس مشاوران به دست آورد یا خیر؟ شکست حزب حاکم دموکراتیک موجب می شود که این حزب به سمت ائتلاف با احزاب دیگری روی آورد زیرا در غیر اینصورت در ادامه فعالیت دولت و تصویب لوایح دچار مشکل خواهد شد و در حقیقت بن بست سیاسی بار دیگر در این کشور ایجاد خواهد شد.
با در اختیار قرارگرفتن قدرت در مجلس نمایندگان ژاپن توسط حزب حاکم دموکراتیک و در اختیار داشتن قدرت در مجلس مشاوران توسط احزاب مخالف، زمینه ایجاد این بن بست سیاسی بوجود خواهد آمد زیرا تصویب لوایح و طرحهای ارایه شده از سوی حزب حاکم با مشکلاتی روبرو خواهد شد که دولت را تحت فشار قرار می دهد.
یکی از موضوعاتی که در جریان رقابتهای نامزدهای انتخابات مجلس مشاوران مطرح شد، موضوع افزایش مالیات بر مصرف از پنج درصد کنونی به 10 درصد است که نمایندگان احزاب حاکم و مخالف اعلام کردند که در صورت پیروزی آن را در مجلس مورد بررسی قرار خواهند داد.
این مساله که از سوی نائوتو کان رهبر حزب حاکم دموکراتیک و نخست وزیر ژاپن مطرح شد موجب شد که میزان رضایت شهروندان ژاپنی از دولت وی را با کاهش روبرو کند به طوری که در دو نظرسنجی که توسط رسانه های ژاپنی پس از در اختیار گرفتن دولت توسط کان انجام شد میزان محبوبیت دولت در حدود 20 درصد کاهش یافت.
موضوع استراتژیهای لازم برای بهبود وضعیت اقتصادی ژاپن، اجرای طرح جابجایی نظامیان آمریکایی پایگاه هوایی فوتمما، رسواییهای مالی و سیاسی از دیگر موضوعاتی است که نامزدهای انتخابات مجلس مشاوران متعهد شده اند تا پس از پیروزی در این مجلس، آنها را مورد پیگیری قرار دهند.
آساق 1184**280**شبک شماره 008 ساعت 06:18 تمام
۰ نفر