۱۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7959702
T T
۰ نفر
درگیری شورشیان با نیروهای دولتی در افغانستان سه کشته و 9 زخمی برجا گذاشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/18 سیاسی.خارجی.افغانستان.خشونت کابل - دفتر مطبوعاتی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان روز جمعه اعلام کرد : در 24 ساعت گذشته در جریان نبرد نیروهای دولتی با شورشیان مسلح در جنوب کشور، سه سرباز ارتش این کشور کشته و 9 نفر هم زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، در بیانیه ارسالی محل درگیری ها شهرستان های ژیری و گرشک استانهای قندهار و هلمند عنوان شده و به تلفات شورشیان اشاره ای نشده است.
چندی قبل ژنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته بود که معمولا تلفات شورشیان دو برابر نیروهای دولتی و نظامیان خارجی است.
این بیانیه می افزاید: طی این مدت شش تروریست مسلح در استانهای خوست، میدان وردگ، غزنی و پکتیکا با تعدادی سلاح و مهمات و پنچ جلد گذرنامه پاکستانی و افغانستانی بازداشت شدند و متهمین برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره امنیت ملی کشور قرار گرفتند.
هم اکنون نبردهای سنگینی میان نیروهای دولتی و نظامیان خارجی با شورشیان مسلح گروه طالبان، شبکه القاعده و حزب اسلامی حکمتیار در جنوب، جنوبشرق، شرق، جنوب غربی و برخی استان های شمالی افغانستان ادامه دارد.
تعداد شورشیان مسلح در افغانستان که مشغول نبرد با نیروهای دولتی و نظامیان خارجی هستند، حدود 60 هزار نفر تخمین زده می شود.
تاکتیک شورشیان بر ضد این نیروها که 140هزار سرباز خارجی و 250 هزار نیروی امنیتی افغانستان هستند، عمدتا حملات انتحاری، بمب گذاری ها، انفجار مین و کمین (نبرد نامتقارن ) است.
شبد**آساق 1456**332** شماره 047 ساعت 12:24 تمام
۰ نفر