۴ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7957381
T T
۰ نفر
انگلیس با هدف صرفه جویی صدها وب سایت دولتی را تعطیل می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/04 اقتصاد.انگلیس.صرفه جویی لندن - یک مقام دولت انگلیس اعلام کرد: در راستای سیاست صرفه جویی دولت جدید انگلیس، صدها وب سایت دولتی این کشور تعطیل می شوند.
به گزارش ایرنا، فرانسیس ماود وزیر امور کابینه در دولت انگلیس روز جمعه گفت: حدود 75 درصد از 820 وب سایت دولتی موجود در انگلیس به دلیل هزینه بالا و عدم بهره وری می توانند تعطیل شوند که در نتیجه آن میلیون ها پوند پس انداز می شود.
وی افزود: وب سایت هایی که باقی می مانند نیز باید هزینه های خود را تا 50 درصد کاهش دهند و منابع خود را با دیگر پایگاه های اطلاع رسانی و خدماتی انگلیس به اشتراک بگذارند.
وی با انتقاد از دولت قبلی انگلیس گفت: دولت کارگری در سال 2006 وعده داده بود که وب سایت های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، ولی هرگز این وعده خود را عملی نکرد.
دولت ائتلافی محافظه کار-لیبرال دموکرات انگلیس روز سه شنبه هفته جاری لایحه بودجه اضطراری را برای جبران بخشی از کسری بودجه 155 میلیارد پوندی این کشور به پارلمان ارائه کرد که در آن کاهش هزینه های عمومی دولت و افزایش مالیات ها پیش بینی شده است.
بر اساس این لایحه، بطور متوسط باید حدود 25 درصد از هزینه های وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی کاسته شود.
یک نظرسنجی انجام شده درباره لایحه بودجه اضطراری انگلیس نشان می دهد که حدود دو سوم سوال شوندگان معتقدند وضع زندگی شان با این لایحه بودجه بدتر خواهد شد. همچنین یک سوم شرکت کنندگان در نظرسنجی، اعلام کرده اند که اعتماد کمی نسبت به توانایی دولت برای خارج کردن کامل انگلیس از دوره رکود اقتصادی دارند.
اروپام 1415**345** شماره 132 ساعت 19:55 تمام
۰ نفر