۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956812
T T
۰ نفر

چین اتکا به دلار را کاهش می دهد

۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7956812
چین اتکا به دلار را کاهش می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 اقتصاد.خارجی.چین.یوان پکن - چین با گسترده کردن بازار مبادلات ارزی با بهره گیری از یوان واحد پولی خود ، از اتکای خود به دلار در مبادلات تجاری می کاهد.
به گزارش ایرنا از پکن ، چین برنامه آزمایشی استفاده از یوان در تبادلات تجاری را در سال گذشته میلادی آغاز کرد.
بر اساس این برنامه تبادلات تجاری صادرکنندگان در شانگهای و چهار شهر دیگر در استان گوانگ دونگ در جنوب این کشور با یوان انجام می شود.
خبرگزاری شین هوا در این باره می نویسد:این حرکت بخشی ازسیاست ها و تلاش های دولت مرکزی برای کاهش اتکای کشور به دلار در معاملات و تبادلات ارزی و تجاری و افزودن بر اهمیت یوان در صحنه بین المللی است.
بر اساس گزارش بانک مرکزی چین، بین ماه جولای سال گذشته تا می امسال ارزش داد و ستدهایی که با واحد پولی چین انجام شده به شش میلیارد و 500 میلیون دلار رسیده است.
بانک مرکزی چین روز سه شنبه در یک بیانیه که در پایگاه اینترنتی این بانک منتشر شد ، آورده است: معاملات با یوان بسرعت افزایش خواهد یافت و از مرحله آزمایشی وارد مرحله واقعی خواهد شد.
این بانک خاطر نشان کرد : ما تلاش خواهیم کرد تا استفاده از یوان در کل تجارت بین المللی امکان پذیر شود.
بانک مرکزی چین تصریح کرد : صادرکنندگان چینی اکنون می توانند در هر منطقه ای از آسیای جنوب شرقی ، هنگ کنگ و ماکائو و دیگر نقاط جهان از یوان برای معاملات تجاری استفاده کنند.
افزون بر این تجارت با واحد پولی چین و بین صادرکنندگان در 18 استان و منطقه خودمختار و شهر چین امکان پذیر است.
آساق ** 275 ** 2100 شماره 111 ساعت 13:50 تمام
۰ نفر