۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7945243
T T
۰ نفر
اعضای ناتو درموردواگذاری امورامنیتی به دولت افغانستان مذاکره می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/03 سیاسی.افغانستان.ناتو.بی بی سی تهران - وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان آتلانتیک شمالی ناتو امروز (جمعه ) در استونی، چار چوب انتقال مسئولیتهای امنیتی به دولت افغانستان را بررسی می کنند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه خبری بی بی سی افزود: امروز ( جمعه ) وزیران خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالیناتو که درتالین پایتخت جمهوری استونی تشکیل جلسه داده اند، در نشستی با سایر شرکای خود در جنگ افغانستان در مورد چارچوب انتقال مسئولیت کامل حفظ امنیت افغانستان به دولت این کشور گفت و گو می کنند.
بی بی سی اضافه کرد: انتظار می رود که شرکت کنندگان در نشست روز جمعه در مورد زمانبندی تفویض مسئولیت امنیتی به دولت افغانستان به توافق برسند.
دولت آمریکا مایل است که روند تدریجی انتقال مسئولیتهای امنیتی به نهادهای نظامی و انتظامی افغان از اواسط سال آینده میلادی آغاز شود و به این ترتیب، زمینه خروج نیروهای خارجی از افغانستان را فراهم سازد.
به گزارش بی بی سی، شرکت کنندگان در نشست تالین دستور العمل و ضوابط اداری، امنیتی و توسعه ای لازم برای انتقال مسئولیت حفظ امنیت استان های مختلف افغانستان به نهادهای محلی را تعیین خواهند کرد.
در عین حال، اجلاس تالین از تعیین تاریخ مشخصی برای خروج ناتو از افغانستان خودداری خواهد کرد.
این منبع خبری خاطر نشان کرد: دبیرکل ناتو تاکید داشته است که زمان خروج ناتو از افغانستان باید بر اساس شرایط موجود تعیین شود و اعلام تاریخ خاصی برای این منظور را رد کرده است.
بی بی سی افزود: روابط ناتو با دولت افغانستان نیز در مواردی دستخوش مشکلاتی بوده است و قبل از خروج ناتو از افغانستان، لازم است که نیروهای امنیتی این کشور به توانمندی لازم برای استقرار امنیت دست یافته باشند.
صویر**1880** 1506 شماره 086 ساعت 14:36 تمام
۰ نفر