۲۶ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7943818
T T
۰ نفر
ماهاتیر محمد پرداخت یک میلیون دلار به تونی بلر برای سخنرانی در جمع بازرگانان مالزی را تقبیح کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/26 سیاسی.ماهاتیر محمد.تونی بلر.سفر به مالزی کوالالامپور - ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی بار دیگر مخالفت خود را با سفر قریب الوقوع تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس به این کشور اعلام کرد و پرداخت یک میلیون دلار به وی برای سخنرانی در جمع بازرگانان مالزی را تقبیح کرد.
به گزارش ایرنا از مالزی، ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی در مطلبی که روز پنج شنبه در وبلاگ خود با عنوان بلر دروغگو منتشر کرده است، از پرداخت یک میلیون دلار به تونی بلر برای سخنرانی در جمع بازرگانان مالزی ابراز تنفر کرد.
وی با اشاره به گزارس اخیر در روزنامه های انگلیسی در خصوص ثروت بلر، می نویسد: چگونه کسی که کمتر از سه دوره نخست وزیر بوده است به چنان ثروتی دست یافته است که هم اکنون به عنوان یک میلیونر با سکونت در عمارت کاخ مانند خود 130 نفر را به خدمت گرفته است.
وی می افزاید: وقتی در روزنامه ها می خوانیم که نمایندگان پارلمان انگلیس میلیون ها دلار بودجه دولتی را صرف بازسازی و تزیینات و دکوراسیون منازل خود می کنند، می توانیم بفهمیم که چگونه نخست وزیر پیشین صاحب این همه مال و ثروت شده است.
به گفته ماهاتیر محمد، بلر دو بار برای ریاست اتحادیه اروپا نامزد و هر دوبار ناکام ماند. وی دو بار ناکامی بلر در کسب ریاست اتحادیه اروپا را نشانه عدم اعتماد اروپا به وی می داند.
وی هچنین می نویسد: بلر قرار است در مورد به اصطلاح دستاوردهای خود سخنرانی کند. کدام دستاوردها؟ دروغ گفتن در مورد جنگ عراق و حمایت از جرج بوش در حمله به این کشور و کشتن بیش از 300 هزار عراقی و ویران کردن کامل یک کشور و به باد دادن جان صدها سرباز انگلیسی، دستاورد محسوب نمی شود.
ماهاتیر محمد در ادامه می نویسد: نام بلر در انگلیس با پلیدی و زشتی همراه است اما هنوز عده ای در مالزی می خواهند از او بیاموزند. می توان تصور کرد که او چه چیزی را یاد می دهد.
این سفر قرار است در ماه آوریل (اردیبهشت ماه ) و با دعوت کنگره دستاوردهای ملی مالزی، صورت گیرد.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر سابق انگلیس همچنین قرار است پس از حضور در مالزی سفری به سنگاپور نیز داشته باشد.
آساق 335** شماره 028 ساعت 10:39 تمام
۰ نفر