۷ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7940100
T T
۰ نفر
مسلمانان اروپا: پروژه "اسلام هراسی" را متوقف کنید .................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 سیاسی.اروپا.مسلمانان.اتریش وین - مسلمانان اروپا در کنگره ای در سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین خواستار توقف پروژه اسلام هراسی توسط غرب شدند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، "باشی قریشی" دبیرکل مسلمانان اروپا برای اتحاد اجتماعی در این کنگره گفت: آزادی بیان در اروپا مسوولیتی بهمراه می آورد که رهبران سیاسی و خبرنگاران اغلب اوقات آن را فراموش می کنند این در حالی است که باید با توجه به آزادی بیان جلو پروژه اسلام هراسی را گرفت. شرکت کنندگان در این کنگره با اشاره به اینکه پروژه اسلام هراسی وارد جامعه غرب شده است و این امر به عدم تحمل و نابردباری در مقابل مسلمانان دامن زده است خواستار اقدام فوری در مقابل این پروژه شدند.
دبیرکل مسلمانان اروپا برای اتحاد و پیوستگی اجتماعی در این کنگره تاکید کرد: مسلمانان رفتار ویژه ای نمی خواهند بلکه خواستار حقوق مساوی با پیروان صاحب ادیان هستند.
امنه بوسکورت نماینده سوسیالیست ها در پارلمان اروپا از دیگر سخنرانان این کنگره گفت که اکنون با توجه به تبلیغات منفی در غرب، سمبل های اسلامی، بعنوان تهدیدی محسوب می شود که این دیدگاه باید تغییر کند. کنگره یک روزه " مسلمانان اروپا و مبارزه علیه اسلام هراسی " از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین برگزار شده است.
اروپام**2270 **1514
۰ نفر