۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7938167
T T
۰ نفر

حملات هوایی ناتو به پاکستان باید متوقف شود

۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7938167
حملات هوایی ناتو به پاکستان باید متوقف شود ..........................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/1390 سیاسی.پاکستان.ناتو.مجلس اسلام آباد - نمایندگان مجلس ایالت بلوچستان پاکستان روز دوشنبه از نقض حریم هوایی پاکستان توسط هواپیماهای جنگنده نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی خبر داده و خواستار اتخاذ تدابیر دولت فدرال این کشوربرای توقف اینگونه اقدامات جنگنده های ناتو شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی, "زمرک خان" یکی از وزیران ایالت بلوچستان درنشست مجلس این ایالت اعلام کرد: هواپیماهای جنگنده ناتو ضمن نقض حریم هوایی پاکستان، وارد آسمان شهر" قلعه عبدالله" واقع دربلوچستان پاکستان درمرزافغانستان شده اند. زمرک خان که یکی از رهبران ارشد حزب ملی عوام (حزب ویژه پشتون ها) است ، اظهار داشت: هواپیماهای ناتو طی دو روز گذشته با نقض حریم هوایی پاکستان به مدت 20 دقیقه در آسمان پاکستان با ارتفاع کم پرواز کرده اند.
این وزیر ایالتی از دولت فدرال خواست که این مساله را با مسوولان ناتو در میان بگذارد. وی افزود: این امر باعث خوف و هراس ساکنان این منطقه مرزی شده و مردم، نقض حریم هوایی توسط نیروهای ناتو را مقدمه ای برای حمله هوایی ناتو به خاک کشورشان تصور می کنند. وی از دولت فدرال خواست تا ضمن انجام تحقیقات درباره این حادثه، اقداماتی برای جلوگیری از نقض حاکمیت پاکستان توسط آمریکا صورت دهد. حزب ملی عوام ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی پاکستان از دولت خواست تا اقدام فوری در این خصوص داشته باشد. رهبران حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل الرحمان) نیز با ابراز نگرانی نسبت به حضور آمریکا در منطقه،تاکید کردند که برقراری امنیت در منطقه تا خروج آمریکا از آن امکان پذیر نمی باشد. مسوولان آمریکایی و نیروهای ناتو تاکنون هیچ بیانیه ای در این خصوص صادر نکرده اند. آساق ** 1095**350**1423
۰ نفر