۲۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7932835
T T
۰ نفر
منبع خبری500: کشته اعلام شده ازشبکه الجزیره درباره حوادث سوریه زنده اند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/23 سیاسی.خارجی.سوریه.آمار کشته ها دمشق - یک مسئول تهیه آمار کمیته هماهنگی در یکی از شهرهای سوریه اعلام کرد 500 نفر از کشته های حوادث اخیر در این کشور که خبر آن تاکنون در شبکه الجزیره قطر پخش شده ، زنده هستند.
وی در اظهاراتی که روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی سوریه الان منتشر شد ، افزود : خانم رزان زیتونه از مخالفان سوری مسئول بزرگنمایی آمار کشته های حوادث اخیر سوریه است که با شبکه های مغرض مانند الجزیره قطر مرتبط بوده و آنها نیز فقط آمار وی از در این خصوص منتشر می کنند.
این مسئول کمیته هماهنگی سوریه که به نامش اشاره ای نشده است ، افزود: در روز جمعه گذشته که به نام جمعه حمایت بین المللی نامگذاری شده بود، اعلام شد که پنج نفر کشته شده اند در حالی که رقم واقعی دو نفر بود که یکی از آنان در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی و دیگری در جریان تظاهرات کشته شد و آماری که از طریق رسانه های خبری منتشر شد ، عاری از صحت و مبالغه آمیز بود.
وی ادامه داد: دلیل عدم اطمینان مردم و برخی رسانه های جهانی به مخالفان سوریه نیز بزرگنمایی تعداد کشته ها ، زخمی ها و تهیه فیلم ها و عکس های ساختگی از سوی عده ای از آنان است.
این مسئول کمیته هماهنگی سوریه خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اسامی یک خانواده شامل هفت نفر که بر اثر انحراف خودرو در مسیر حمص و حماه کشته شدند ، در بین کشته ها حوادث اخیر اعلام شد و این گونه اقدامات از سوی رزان زیتونه صورت می گیرد.
وی با اشاره به انتشار موارد زیادی دیگری از اخبار دروغین در ارتباط با کشته شدن افراد سوری از طریق برخی کمیته های هماهنگی و مخالفان دولت سوریه، تاکید کرد: مخالفان دولت سوریه حتی آمار کشته های نیروهای سوری را نیز به آمارهای خود اضافه و از طریق شبکه های رسانه ای مغرض منتشر می کنند.
برخی از شهرهای سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته ( اواسط مارس ) ، شاهد اقدام های خشونت آمیز افراد مسلح است که تاکنون به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و ارتش منجر شده است.
یک منبع موثق اواخر ماه گذشته به خبرنگار ایرنا در دمشق گفته بود که از زمان ناآرامی ها در شش ماه گذشته ، تاکنون 550 تن از نیروهای ارتش، پلیس و امنیتی این کشور جان خود را از دست داده و بیش از دو هزار نفر نیز مجروح شدند.
بر اساس اعلام منبع مزبور تاکنون 700 نفر از افراد مسلح و شهروندان سوریه نیز در جریان ناآرامی های شش ماه گذشته این کشور کشته شده اند.
بر اساس اعلام منابع آگاه مخالفان دولت سوریه آمار کشته ها و زخمی ها را به طور معمول سه برابر بیشتر از رقم واقعی اعلام می کنند.
خاورم 1609**1436**2133** شماره 097 ساعت 13:08 تمام
۰ نفر