۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925075
T T
۰ نفر

دانشجویان و اساتید شیلی بار دیگر اعتصاب می کند

۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925075
دانشجویان و اساتید شیلی بار دیگر اعتصاب می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 اجتماعی.شیلی.اسپانیا.اعتصاب عمومی مادرید - انجمن دانشجویان و اساتید دانشگاه های شیلی در راستای تقاضای خود مبنی بر اصلاحات در نظام آموزشی از دولت سباستین پینی ئرا رئیس جمهور این کشور، مردم را برای انجام اعتصاب عمومی امروز( سه شنبه ) فرا خواندند.
بنا بر گزارش ایرنا ، انجمن اعلام کرده است که امروز تظاهراتی غیر قانونی نیز برگزار خواهند کرد .
دانشجویان و اساتید دانشگاه های شیلی در تظاهرات امروز (سه شنبه ) ، از حمایت کارگران معادن مس شیلی نیز برخوردار خواهند بود .
شیلی اولین تولیدکننده مس در جهان است و کارگران بزرگترین معدن مس جهان در این کشور، تمام هفته گذشته را در اعتصاب به سر برده اند .
کریستیان کوئرواس رئیس فدراسیون کارگران مس شیلی شب گذشته در اینباره گفت : ما معتقدیم که این حرکت اجتماعی، سیاسی و همچنین فرهنگی در حال برداشتن گام های بزرگی برای بهبود نظام آموزشی در شیلی می باشد.
دانشجویان و اساتید اعلام کردند که تظاهرات آنها ساعت 10 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی (19 بعد ازظهر ایران ) از میدان ایتالیای شهر سانتیاگو پایتخت کشور آغاز خواهد شد و در ساعت 21 و 30 دقیقه به وقت محلی قصد دارند که علیه دولت این کشور با کوبیدن قاشق به قابلمه و ایجاد سر و صدا ، اعتراض کنند .
دانشجویان و دانش آموزان شیلیایی از چندین ماه قبل به منظور استفاده از خدمات دانشجویی، استفاده از وسائط نقلیه ارزان، اعطای وام های تحصیلی بیشتر، رفع نابرابری در مراکز آموزش دولتی و جلوگیری از خصوصی سازی واحدهای آموزشی، به دولت این کشور اعتراض دارند .
روز پنجشنبه گذشته در تظاهراتی که منابع خبری آن را در 20 سال اخیر شدیدترین اعتراضات دانشجویی در شیلی ذکر کردند، این اعتراضات با دخالت پلیس روبرو شد و بر اساس گزارش های منابع خبری، 874 نفر در نتیجه این تجمع اعتراضی دستگیر و 90 پلیس نیز مجروح شدند.
اروپام **/1234 1514 شماره 083 ساعت 12:59 تمام
۰ نفر