۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7909373
T T
۰ نفر

استاد هندی:

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7909373
استاد هندی: رییس جمهوری ایران تجسم سادگی و توانمندی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/23 سیاسی.هند.ایران دهلی نو - سرینگر - استاد دانشگاه ایالت جامو و کشمیر هند گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران تجسم سادگی و توانمندی است.
به گزارش ایرنا ؟ پروفسور ایاز رسول نازکی که اخیرا به جمهوری اسلامی ایران برای جشن نوروز سفر کرده در مقاله ای که در روزنامه کشمیر بزرگ چاپ شده ؟ افزود: در این سفر بسیار تحت تاثیر سادگی و توانمندی رییس جمهوری ایران قرار گرفته است. رییس جمهوری که در دنیا با کمترین محافظ تردد می کند.
وی در مقاله خود افزود: 28 مارس روز مبادلات فرهنگی و علمی برای شرکت کنندگان در برنامه نوروز تعیین شده بود و ما وارد سالن اجتماعات بنیاد رودکی شدیم و بر روی صندلی نشستیم و این یک امر معمول بود و انتظار نمی رفت که کسی از شخصیت های مهم سیاسی در برنامه شرکت کند.
وی نوشت: اینجانب و استاد آفتاب از لاهور ؟ استاد کانحالی از کرالا و دیگران در صف اول منتظر آغاز برنامه بودیم و من شاید اولین کسی بودم که متوجه شدم که فردی همراه با یک نفر داشت به سمت ما می آمد و آن رییس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد بود.
پروفسور نازکی افزود: این برخلاف نقاط دیگر جهان است که در آنجا قبل از ورود رییس جمهورها و نخست وزیران ، مجامع عمومی بسیار با جلال و شکوه نشان داده می شود.
این استاد کشمیری نوشت که ما بلافاصله از جای خود بلند شدیم و خودمان را به رئیس جمهور معرفی کردیم و او (احمدی نژاد) دست تکان داد و با لبخند گفت شما در قلب ما هستید.
این استاد کشمیری در ادامه مقاله سفرنامه خود نوشت: رییس جمهور احمدی نژاد یک سخنران توانمندی است که می تواند ساعت ها صحبت کند و نمونه های شاهکارهای شعری استادان بزرگ شعر فارسی ایران را با مهارت تمام استفاده می کند.
وی نوشت: زبان فارسی خیلی شیرین است و هنگامی که سخنران، کسی مثل احمدی نژاد باشد، شنونده آرزو می کند که هرچه بیشتر لذت ببرد و سخن هیچ وقت به پایان نرسد.
این استاد کشمیری ادامه داد: اما رییس جمهوری خیلی کوتاه و راجع به اصل مطلب صحبت کرد و موضوع سخنرانی او نوروز و وحدت و همبستگی مردم جهان بود.
رئیس جمهوری ایران مثل یک شاعر و ادیب توانا و فراتر از سیاست در مورد ارزش های انسانی و به زیبایی و عمیق سخن گفت.
این استاد کشمیری نوشت: پس از رییس جمهور ، سخنران بعدی به سخنرانی خود ادامه داد اما توجه ما به سوی شخصی بود که در میان ما نشسته بود. او رئیس جمهوری اسلامی ایران بود. با تمام سادگی اش.ای کاش در پیرامون ما مثل او زیاد بودند.
وی گفت: نکته خوب دیگر درباره رئیس جمهوری ایران این است که او خیلی ساده زندگی می کند و کارهای خود را خودش انجام می دهد و در کارهای خود بر نزدیکان و یا دوستان تکیه نمی کند. ناهار را با دست پخت همسرش می خورد و بشقاب را خودش تمیز می کند.
وی همچنین در بخشی دیگر ازمقاله خود در خصوص آزادی و امنیت زنان نوشت: در ایران زنان زندگی آزاد و با امنیت داشته که این تبلیغات دروغین دشمنان ایران را آشکار می کند.
پروفسور ایاز رسول نازکی می افزاید: همه صحبت هایی که زنان ایرانی را محدود به خانه ها و یا تنها پیچیده در یک چادر نشان می دهد، دروغ است.
وی نوشت: واقعیت این است که حضور زنان ایرانی با آن لباس مناسب و شایسته نیز، در کتابفروشی ها و یا در بازارها، قابل مشاهده است.
ما هر کجا که رفتیم شاهد کار دختران جوان بودیم. ما آنها را در رستوران ها ، هتل ها و مراکز خرید دیدیم. ما آنها را در پارک های عمومی دیدم و ما دیدم که آنها در جاده های تهران حتی در ساعات شب با آزادی کامل حرکت می کنند و ما تهران را شاید تنها شهر امن برای همه، بدون هیچ گونه حضور امنیتی قابل رویت دیدم.
این استاد کشمیری درخصوص بازار تهران نیز نوشت : ما از بازار اطراف دانشگاه تهران بازدید کردیم که خوشبختانه به رغم تعطیلات نوروز بسیاری از کتابفروشیها باز بود. بی تردید ایرانیان با زیبایی، چاپ کردن کتاب را خوب می دانند و درنتیجه، هر کتاب موجود در یک قفسه کتاب فروشگاه جز نوادرات به نظر می آید و این چیزی بود که ما به دیدن آن عادت نداشتیم.
وی همچنین در مورد زندگی در تهران نیز نوشت:با نگاه گذرا بر قیمت کالاهای اساسی، در تهران من متقاعد شدم حداقل 25 الی 30 درصد قیمتها نسبت به هند پائین تر بود و تهران شهر مرفه ای است و بسیاری از فعالیت های ساخت و ساز در داخل و اطراف شهر، دیده می شد.
وی در پایان همچنین خواستار توجه بیشتر به فرهنگ مشترک ایران و هند و تقویت جایگاه زبان وادب فارسی در هند شد و گف ـت: فرهنگ گسترده هند و ایران تنها با زبان فارسی قابل درک و فهم است.
آساق 1392**589** شماره 102 ساعت 15:57 تمام
۰ نفر