۱۳ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7901826
T T
۰ نفر
کارکنان نیروگاه فوکوشیمای ژاپن مرگی زودرس برای خود پیش بینی می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/13 سیاسی.ژاپن.نیروگاه اتمی تهران- کارکنان نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن که به خاطر آسیب وارده از زلزله ماه گذشته میلادی به این نیروگاه در معرض تشعشعات اتمی قرار گرفتند، مرگی زودرس برای خود پیش بینی می کنند.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز شنبه به نقل از مادر یکی از کارکنان نیروگاه فوکوشیما گفت، این افراد که همچنان برای جلوگیری از انفجار راکتورها تلاش می کنند، بر این باورند که به خاطر تماس با تشعشات اتمی و ابتلا به بیمارهای ناشی از آن، در آینده ای نزدیک جان خود را از دست می دهند.
این زن که خواست نامش فاش نشود، افزود: پسرش و همکاران وی با توجه به مساله خطر مرگ ناشی از تشعشات اتمی، به این نتیجه رسیدند که برای نجات جان مردم کشور از انجام هیچ کاری ولو به بهای مرگ، دریغ نخواهند کرد.
این زن ابتلای پسر خود و دیگر کارکنان را به بیماری های ناشی از تشعشعات اتمی تایید نکرد اما گفت، با توجه به آلوده شدن آنها به تشعشعات اتمی، آنها می دانند که در عرض چند هفته و یا چند ماه دیگر خواهند مرد.
شرکت توکیو الکتریک پاور (تیبکو) که نیروگاه فوکوشیما را اداره می کند، پیش از این اعلام کرده بود که یک گروه پزشکی به طور دوره ای کارکنان داخل نیروگاه را مورد آزمایش قرار می دهد.
طبق اعلام این شرکت، سه تن از کارکنان نیروگاه فوکوشیما که دچار سوختگی های ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت پاهایشان در آب های آلوده به رادیواکتیو شده اند، تنها افرادی هستند که در معرض بیماری های ناشی از تشعشعات اتمی قرار دارند.
در همین حال، مقامات روس از مشاهده تشعشعات اتمی ناشی از نیروگاه فوکوشیما در غلاف جوی مزارع اطراف روسیه خبر دادند.
اولگ پولسکی معاون مدیر شرکت رادون که مسوول نظارت بر تشعشات اتمی در مرکز روسیه است، گفت، از دو هفته پیش آثار دو ماده ید و استرونتیوم در غلاف جوی کشور دیده می شود که البته، این مقدار برای سلامتی مضر نیست.
صویر1088**1049** شماره 095 ساعت 14:14 تمام
۰ نفر