۲۵ شهریور ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7820178
T T
۰ نفر
روش های همانندسازی موجودات زنده (کلونینک )، مورد بحث قرار گرفت # تهران بزرک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/06/83 داخلی.اجتماعی.دامپزشکی.کلینیک روش های همانندسازی موجودات زنده (کلونینک )، در یک سمینار دو روزه در فرهنگستان علوم، مورد بحث قرار گرفت. دراین سمینار، که روزهای سه شنبه و چهارشنبه (امروز) برگزار شد، دامپزشک و محـقق ایرانـی در آمریکا کـه بـه دعوت گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم به تهران آمده بود، در خصوص روش هـای همانندسازی حیوان و انسان سخنرانی کرد.
دکتراسماعیل بهبودی به آموزش روش هـای عملی " کلونینک " و کاربردهای آن پرداخت و بابیان سادگی کار "کلونینک"، روش های ژن درمانی، درمان سرطان، درمان بیماری های ژنتیکی، استفاده از پیوندهای اعضای خودی و بسیاری از راه حل های جدید در درمان بیماری ها را از طریق " کلونینک "، تشریح کرد. در این سمینار دبیر فرهنگستان علوم و معاون پژوهشی این فرهنگستان نیز بر اهمیت بحث " کلونینک " و تاثیر آن بر تمام عرصه های علوم تاکید کردند.
همچنین، دکتر حسن تاج بخش استاد دانشگـاه تهـران و رییس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم، ضمن بیان سوابق علمی دکتر بهـبودی در زمان دانشجویی در ایران، موفقیت های وی را در زمینه توسعـه علم " کلونینک "، در دامپزشکی از افتخارات ایران عنوان کردند. بهبودی در این سمینار به مقایسه کشورهای مختلف درخصوص پیشرفت های موجود در زمینه " کلونینک "، پرداخت و اظهـار داشت: با توجه به محدودیت های کمتر قانونی در کره جنوبی و ژاپن نسبت به آمریکا، در ارتباط با "کلونینک" چندی پیش کره جنوبی موفق شد،اولین نمونه همانندسازی شده انسان را درمرحله ایجاد سلول های بنیادی برای تهیه نمونه های لازم برای پیوند اعضاء بوجود آورد. در این سمینار که با هدف آشنا کردن اساتید و محققان ایران با روش هـای عملی همانندسازی ( کلونینک )، در حیوانات و کاربرد آن در فرهنگستان علوم برگزار شد،معاونان و رییس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم، رییس موسسه رازی و اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران حضور داشتند. تهرام/پ/2335/682
۰ نفر