نخستین نمایشگاه نوروزی عرضه مستقیم کالا در قم به کار خود پایان داد # قم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/12/84 داخلی.اقتصادی.نمایشگاه نوروزی. نخستین نمایشگاه نوروزی عرضه مستقیم کالا پس از دو هفته فعالیت درقم روز دوشنبه به کار خود پایان داد. خریداران وغرفه داران این نمایشگاه این اقدام دولت را قدمی مثبت درراستای بهبود بازار کالا، کاهش قیمتهای کاذب و رشد کیفیت محصولات دانستند. به اعتقاد این افراد، هر چند اولین نمایشگاه با نقص هایی روبرو بود اما می تواند زمینه ساز نمایشگاههای کامل تر و باکیفیت بالاتر در آینده باشد. یک فروشنده در این خصوص گفت: نمایشگاه به دلیل تجمع فروشندگان و تولید کنندگان در یک مکان، تعامل این افراد با یکدیگر و رقابت بین غرفه داران وحضور یکجای فروشندگان وشناخت تولیدکنندگان ازسوی مصرف کننده مفید می باشد.
"رضا بیات" افزود: برای بالا بردن کیفیت این قبیل نمایشگاهها باید از تولیدکنندگان بزرک استفاده کرد تا علاوه بر کاهش مناسب قیمت کالا با حذف واسطه تولیدکننده در ارتباط مستقیم با مصرف کننده از نیاز بازار مطلع شود.
وی بیان داشت: این نمایشگاه به دلیل نداشتن زمان زیاد و تصمیم گیری سریع با کاستی هایی از جمله دعوت از تولیدکنندگان و استفاده از مغازه داران سطح شهر مواجه بود. وی افزود: امیدواریم در سالهای آینده با برنامه ریزی مناسب بتوان به نمایشگاهی کیفی تر دست یافت و رضایت شهروندان را افزایش داد. فروشنده دیگری گفت: ایجاد یک نمایشگاه هر چند با کیفیت پایین درشهری که سالهاست از وجود چنین نمایشگاهی بی بهره بوده بسیار موثر می باشد. "کاظم محمدی"افزود: نمایشگاه کالاهای ضروری،فرهنک مصرف کالای با کیفیت را افزایش داده و خود عامل رشد کیفیت کالا وشناخت سلیقه مصرف کننده می شود. وی، نمایشگاه نوروزی را باعث ساماندهی فروش کالا در طول سال عنوان کرد. عضو شورای اسلامی شهر قم نیز استقبال از نمایشگاه را مناسب ارزیابی کرد وگفت: اقشار متوسط جامعه که عمده مخاطبان نمایشگاه بودند توانستند با وجود کاهش 10 تا 15 درصدی کالاها بهره مناسبی از نمایشگاه ببرند. "غلامرضا تفتی" افزود: این نمایشگاه به دلیل نبود فرصت کافی و اولین تجربه برگزاری با کاستی هایی مواجه شد، که در آینده مرتفع می شود. وی بیان داشت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره توانست تا حد زیادی با قیمت های مناسب به تامین مایحتاج مردم به ویژه کالاهای نوروزی بپردازد. مسوول اداره اصناف سازمان بازرگانی قم دراین رابطه گفت: دراین نمایشگاه کالاهایی چون پوشاک،کیف، کفش، لوازم خانگی، میوه و تره بار و دیگر مایحتاج با 10 تا 15 درصد تخفیف دراختیار شهروندان قمی قرار گرفت. "محمد علی اعرابی" برگزاری این نمایشگاه را برای نخستین بار پس از 10 سال در قم دانست و اضافه کرد: نمایشگاه با هدف ایجاد رقابت در بازار و تعدیل قیمتها، کمک به اقشار کم درآمد، گسترش فرهنک حراج، حمایت از تولید داخلی، کاهش مسافرت درون شهری درایام نزدیک به عیدنوروز برپا شد. وی افزود: 61 غرفه دراین نمایشگاه به ارایه اجناس خود با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب پرداختند. اعرابی اظهار امیدواری کرد تا این نمایشگاه با تداوم در سالهای آینده به استانداردهای لازم دست یابد. (2451/550/587)