۱ بهمن ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7789228
T T
۰ نفر
اقدام ابتکاری سازمان بهزیستی و نارضایتی مشترکان تلفن همراه درایلام # ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/11/84 داخلی.اجتماعی.بهزیستنی.تلفن همراه. اقدام ابتکاری سازمان بهزیستی کشور در خصوص جلب کمکهای مردمی از طریق پیام کوتاه نارضایتی بیشتر مشترکان تلفن همراه در ایلام را به همراه داشته است. در روزهای گذشته مشترکان ایلامی پیامی کوتاه مبنی بر ارسال شماره های سه و پنج از طریق "sms" به شماره تلفن 200011 دریافت کردند. مشترکان ایلامی پس از ارسال این پیامها با پیامی مبنی بر سپاسگذاری از پرداخت کمکهای 100 و 500 هزار ریالی به سازمان بهزیستی دریافت کرده اند. دریافت پیامها و این هزینه ها که گویا در فیش پرداختی پایان ماه تلفن همراه منظور می شود، در حالی صورت می گیرد که مشترکان ایلامی بدون قصد قبلی و تنها به علت کنجکاوی اقدام به ارسال پیام کرده اند. پرداخت این مبالغ که از سوی مشترکان ایلامی به صورتی ناخوداگاه و گسترده انجام شده عنوان "توفیق اجباری" بر خود گرفته و مشترکان ایلامی از منظور شدن این مبلغ در فیش تلفن خود ناراضی هستند. یکی از مشترکان ایلامی در این خصوص نیز گفت: عدم اطلاع رسانی گسترده و ناآگاهی مردم از این جریان می تواند تبعات و ذهنیت ناخوشایندی ایجاد کند. "علی آتش افروز" افزود: بیشتر کسانی که اقدام به فرستادن پیام کوتاه نموده اند نیت واقعی کمک نداشته اند و نباید این هزینه برای آنان منظور شود. وی تصریح کرد: نفس کمک کردن به سازمان بهزیستی بد نیست اما کمک گرفتن اینگونه و بدون اطلاع مردم نمی تواند توجیه مناسبی داشته و نیت خیری داشته باشد. وی اظهارداشت: بهتر بود برای چندین روز فراخوانهایی در سطح گسترده و از طریق رسانه های گروهی به اطلاع مردم می رسید و مسوولان پس از آن به این کار اقدام می کردند. یکی دیگر از مشترکان نیز با تایید نارضایتی مردم از این جریان گفت: با توجه به ناآگاهی مردم منظور کردن این مبالغ در فیش تلفن و اهدا آنان به سازمان بهزیستی با ذات کمک کردن به مستمندان در تضاد است. "محمد هاشمی" افزود: مردم محروم ایلام همواره نشان داده اند که به نیاز- مندان کمک می کنند اما باید این کمک با اگاهی کامل انجام شود. وی تاکید کرد: مسوولان سازمان بهزیستی کشور باید با موضعگیری منطقی و جلب رضایت مردم از بروز نارضایتی و به تبع ان قطع کمکهای واقعی جلوگیری کنند. رییس سازمان بهزیستی استان ایلام نیز در این خصوص با تایید پرداخت کمکهای مردمی از طریق ارسال پیام کوتاه این کار را ابتکار بخش مشارکتهای سازمان بهزیستی کشور برای جلب کمکهای مردمی دانست. "محمدرضا پیرحیاتی" افزود: از روز گذشته و همزمان با عید غدیر این سیستم با همکاری شرکت مخابرات راه اندازی شده اما تبعات قابل توجهی نیز داشته است. وی ادامه داد: بسیاری از مشترکان ایلامی به صورت ناخواسته و از روی کنجکاوی و تحریک دوستان خود این پیامها را ارسال کرده اند و هیچگونه شناختی از این سیستم نداشته اند. وی افزود: باتوجه به گستردگی ارسال این پیامها بدون نیت کمک و نارضایتی برخی از مشترکان قرار شده با همکاری شرکت مخابرات ایران مبالغ 100 هزار ریالی به بالا برای مشترکان که در روزهای گذشته اقدام به ارسال پیام کرده اند منظور نشود. وی تصریح کرد: در این راستا با همکاری شرکت مخابرات قرار است مشترکانی که بدون قصد قبلی اقدام به ارسال پیام و کمک کرده اند با وارد کردن کدی که در آینده اعلام می شود حساب خود را صفر کنند. پیرحیاتی تاکید کرد: پرداخت کمک از طریق ارسال پیام اقدامی ابتکاری و مطلوب بوده تنها باید در این خصوص اطلاعرسانی صورت گیرد. بیش از 30 هزار مشترک تلفن همراه در استان ایلام وجود دارد. 2486/633/566
۰ نفر