۲۲ آبان ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7764839
T T
۰ نفر
کندی روند تعریض محور انزلی به تالش مشکل ساز شده است # بندرانزلی، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/08/84 داخلی.اقتصادی.عمرانی.راه. رانندگان عبوری از محور انزلی به تالش می گویند: آمد و شد در این جاده به دلیل کندی روند اجرایی طرح بازسازی و تعریض آن با مشکل همراه است. به گفته این رانندگان طرح تعریض و دو بانده کردن این محور بویژه از منطقه پونل تا تالش چندین سال است ادامه دارد و کارها با سرعت انجام نمی گیرد. رانندگان عواملی مانند ناکافی بودن علایم رانندگی و چراغهای هشداردهنده، لغزندگی جاده درمواقع بارندگی و نبود شانه خاکی و تخریب بخشهای مختلف جاده را از مشکلات این محور عنوان کردند. یک راننده خودرو سواری دراین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه صدها خودرو سبک و سنگین در این محور تردد می کنند. "جواد صیاد نژاد" افزود: تعریض این جاده درحالی سالهاست ادامه دارد که در سایر استانها، طرحهای مشابه دراندک زمان ممکن اجرا و به بهره برداری می رسد. راننده دیگری نیز با اظهار نارضایتی از کندی روند تکمیل این محور گفت: بخش های مختلف این جاده در حدفاصل رضوانشهر تا تالش تخریب و بصورت نیمه کاره رها شده است. وی تاکید کرد: رفت و آمد در این جاده به دلیل تکمیل نشدن آسفالت و نبود علایم ایمنی درشبها و روزهای بارانی با خطراتی همراه است. به گفته این راننده با توجه به شمار بالای میزان تصادفات رانندگی در محور پرتردد تالش به انزلی لازم است مسوولان ذیربط درسرعت بخشیدن به طرح تعریض و اتمام آن تلاش کنند. طبق اعلام اداره کل راه و ترابری استان گیلان تعریض این جاده از سال 1382 دردست اجراست. این اداره کل افزوده است: محور مذکور درچند قطعه در حال تعریض است که اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا پایان سال 86 عملیات تعریض آن به پایان خواهد رسید. در این حال در ماههای اخیر چندین دستگاه خودرو در این محور دچار سانحه رانندگی شدند که از شمار کشته و زخمی شدگان حوادث رانندگی این محور آمار دقیقی در دست نیست. پلیس راه استان گیلان نیز اخیرا ، محور اصلی انزلی به تالش و آستارا را از نقاط حادثه خیز جاده های استان ذکر کرده است. گرچه کارشناسان رانندگی علت اصلی تصادف های جاده ای را خطای انسانی و رعایت نکردن قوانین رانندگی عنوان می کنند ،اما کاهش تصادفات در مسیرهای اصلاح شده نشان دهنده تاثیر استاندارد بودن جاده ها بر ایمنی مسافران است. بنا به تائید پلیس راه گیلان پس از جداسازی مسیر رشت به انزلی حوادث رانندگی در این مسیر کاهش محسوسی یافته است. برخی آمارهای غیررسمی حاکی است که سالانه بیش از چهار هزار فقره تصادف جاده ای در استان گیلان رخ می دهد. طبق اعلام یک مقام مسوول در بهداشت و درمان گیلان هر هشت ساعت یک نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان می سپارد. به گفته "علی داودی" حوادث رانندگی دومین عامل مرک ومیر در استان پس از بیماریهای قلب و عروق، است. وی مجموع آمار مرک ومیر در استان گیلان را درسال گذشته حدود 12هزار مورد عنوان کرد و گفت: یکهزار و 96 مورد از این تعداد ناشی از سوانح رانندگی بوده است. وی یکی از راهکارهای ارایه شده برای پیشگیری از این نوع حوادث را تشکیل کمیته "ایمنی حوادث در زیر مجموعه ترافیک استان" دانست. جاده ارتباطی انزلی ، رضوانشهر ، تالش با 75 کیلومتر مسافت یکی ازمحورهای ارتباطی بین گیلان و استانهای آذری نشین کشور محسوب می شود. سالانه دهها هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین با عبور از این محور سوخت ، کالا و مسافرین استان های اردبیل و آذربایجان شرقی را جابجا می کنند. از این جاده بدلیل محوریت از مبداء بندر به سایر نقاط کشور و حمل و نقل سالیانه چندین میلیون تن کالا به عنوان شریان اقتصادی استان گیلان یاد می شود. 618/601
۰ نفر