۲۲ تیر ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7728206
T T
۰ نفر
رییس قوه قضاییه: در مردمسالاری دینی اراده سیاسی تک تک مردم اعمال می شود # قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/04/84 داخلی.اجتماعی.قوه قضاییه. رییس قوه قضاییه گفت: در مردمسالاری دینی برخلاف دمکراسی های غربی، اراده سیاسی تک تک مردم در حاکمیت سیاسی اعمال می شود. آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی روز چهارشنبه در جمع مردم قزوین در مسجدالنبی این شهر، افزود: این درحالی است که انتخابات در سایر نقاط جهان تشریفاتی، حزب سالاری و یا اقتصاد سالاری است. وی اظهار داشت: آزادی در انتخاب و استقلال رای به این صورتی که در مردمسالاری دینی وجود دارد، در هیچیک از مکاتب و کشورهای جهان وجود ندارد.
رییس قوه قضاییه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در کشور گفت: حضور گسترده مردم ایران در این انتخابات نقشه ها و توطئه های دشمنان را با شکست مواجه کرد. آیت الله شاهرودی افزود: با وجود اینکه دشمنان واقعیت انتخابات مـا را می دانند، اما خلط مبحث می کنند و می گویند که در ایران دمکراسی نیست. وی گفت: آنچه که قلب دشمنان را به درد آورده است مشارکت گسترده مردم در انتخابات بود، با وجود فتنه گری و اقدامات تحریمی دشمنان در این دوره از انتخابات، ما شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات بودیم. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور مردم نزدیک به مرحله اول بود، افزود: وقتی مردم هوشیارانه در صحنه ها حضور پیدا می کنند، علاوه بر اینکه برای نظام و جهان اسلام پربرکت است، دشمنان ما نیز ناامید می شوند. وی با بیان اینکه مشارکت مردم ایران در بعد سیاسی یک فرهنک شده است، افزود: در بخشهای دیگر از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز ما نیاز به همین گونه حضور و فرهنک سازی داریم. رییس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در امور اقتصادی گفت: باید تلاش کرد مبارزه با مفاسد در جامعه ما به عنوان یک فرهنک درآید و اقتصاد نیز مانندسیاست عمومی شود و مردم قدرت مانور اقتصادی داشته باشند.
هاشمی شاهرودی ادامه داد: در تعاملات اقتصادی نیز باید اخلاق رعایت شده و مفاسدی نظیر رباخواری، کلاهبرداری و غیره از جامعه زدوده شود. وی اظهار داشت: در سالهای اخیر شوراهای حل اختلاف و قضاوت های مردمی در دستگاه قضایی احیا شد که این مهم می تواند به عنوان نماد مشارکت مردم در این بعد تلقی شود. هاشمی شاهرودی با بیان اینکه تاکنون 22 هزار شورای حل اختلاف در کشور فعال شده، خاطرنشان کرد: به رغم اینکه شوراهای حل اختلاف بخش اعظمی از دعاوی مردم را حل و فصل کرده اند، ولی تاکنون حتی یک گزارش مبنی بر وجود فساد و رشوه در این نهاد مشاهده نشده است. وی همچنین گفت: هیچ ملتی به اندازه ملت ما در ایجاد تمدن بشری بویژه تمدن اسلامی نقش آفرین نبوده، امروز با یاری خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج ) تقدیر به گونه ای رقم خورده که این ملت بزرک پیشتاز نهضت اسلامی و احیاگر ارزشهای اسلامی در جهان باشد. وی جایگاه نظام اسلامی را در جهان اسلام ممتاز خواند و گفت: امروز نگاه مردم دنیا به ایران دوخته شده است و ملتهای جهان، مردم و مسوولان نظام ما را به شکل تحسین آمیزی نگاه می کنند. رییس قوه قضاییه مهمترین مهیارها و ویژگیهای نظام و مردم ما را ایمان به مکتب، اطاعت از رهبری، همبستگی ملی و حضور در عرصه های مختلف عنوان کرد و افزود: در انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد بودیم که این معیارها به روشنی به منصه ظهور رسید. س/614/684
۰ نفر