۱۳ اسفند ۱۳۸۶،‏ ۰:۰۱
کد خبر: 7575604
۰ نفر
یک مسوول بر حضور تعاونیهای مصرف برای تنظیم بازار تاکید کرد ..........................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/12/86 داخلی.اقتصادی.تعاون.
مشاور جوان سازمان بازرگانی خراسان رضوی بر ضرورت حضور جدی تعاونیهای مصرف و فروشگاه های زنجیره ای در امر تنظیم بازار در پایان سال تاکید کرد.
ناصر بهزاد گفت: با توجه به این که رسالت مهم تعاونیها ناامن سازی فضای واسطه گریهای سودجویانه می باشد لذا لازم است به نقش آنان در تنظیم بازار توجه جدی شود.
به گزارش روز دوشنبه سازمان بازرگانی خراسان رضوی، وی افزود: تعاونیها از طریق تهیه و تامین اقلام ضروری مصرف کنندگان با قیمت مناسب، عرضه کالاها با نرخ های کمتر از میانگین قیمت متعارف بازار، مشارکت در تقویت عرضه کالا و کالارسانی عمومی به مردم می توانند در این بحث نقش مهمی در تنظیم بازار و ناامن سازی فضای واسطه گری داشته باشند.
وی اظهار داشت: با وجود حجم گسترده و پراکنش مناسب واحدهای تعاونی مصرف و فروشگاه های زنجیره ای وابسته به سازمان ها و نهادها در مناطق مختلف استان خراسان رضوی به ویژه مشهد حضور کمرنگ آنها در فرآیند تنظیم بازار به عنوان یک چالش مهم ارزیابی می شود.
او افزود: ما به ویژه در روزهای پایانی سال نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های بالقوه در این حوزه هستیم.
وی ادامه داد: باید مجموعه تعاونی های فعال در کنار فروشگاه های بزرگ دارای مجوز و سایر واحدهای صنفی دارای پروانه کسب به منظور اجرایی شدن ماده 84 قانون نظام صنفی نسبت به برقراری فروش فوق العاده و هماهنگ کالا با نرخ حداقل 15 درصد پایین تر از قیمت تعادلی بازار اقدام کنند.
او گفت: در رابطه با اینگونه واحدها از سوی سازمان بازرگانی تمهیدات حمایتی نیز اندیشیده شده که در صورت حضور موثر مراکز در برقراری توازن در نظام بازار پس از طی مراحل مربوط اعطا می شود.ک/1 2713/1654/589/660 شماره 380 ساعت 15:59 تمام