۸ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7573925
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد: منشا معضلات جوامع غربی، جدایی علم از دین است ..............................................................
بروجرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/12/86 داخلی.فرهنگی.پرورشی.
امام جمعه بروجرد گفت: منشا معضلات جوامع غربی، در واقع جدایی علم از دین است.
حجت الاسلام حسن ترابی، چهارشنبه به مناسبت روز امور تربیتی در نشست با مربیان پرورشی بروجرد افزود: امروز در جوامع غربی که نظام آموزش از پرورش جدا و علم و اخلاق مرزبندی شده است، معضلات فراوان فکری ، فرهنگی و اخلاقی وجود دارد.
وی اظهارداشت: اگر علم و دانش در اختیار انسانهای تربیت نشده، بی تقوا و فاقد اخلاق باشد، فاجعه پیش می آید.
حجت الاسلام ترابی افزود: رشد حیرت آور فساد در دانشگاههای جوامع غربی و خشونت دانش آموزان در سطح مدارس که اخبار آن را همواره در رسانه ها شاهد هستیم، منشا آن جدایی علم از دین می باشد.
امام جمعه بروجرد تصریح کرد: آموزش به تنهایی نمی تواند آینده درخشانی را برای جامعه رقم بزند بلکه در کنار آموزش باید موضوع تربیت نیز وجود داشته باشد.
حجت الاسلام ترابی افزود: در کنار سرمایه گذاری در بخش آموزش باید سرمایه گذاری در بخش تربیت هم صورت گیرد، زیرا کشور و جامعه نیازمند انسانهای متخصص و متعهد است.
وی گفت: جامعه کمال یافته جامعه ای سعادتمند و خوشبخت است و یکی از ابزار رسیدن به کمال انسان، برخورداری از علم و دانش، آگاهی و دانایی است.
در ادامه این دیدار معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش بروجرد به ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت.
علی شجاعی گفت: به منظور ارایه برنامه های فرهنگی و تربیتی در مدارس این شهرستان حداقل 100 مربی پرورشی دیگر نیاز است.
وی تعداد مربیان پرورشی در 430 واحد آموزشی این شهرستان را 180 مربی عنوان کرد و اظهارداشت: بخشی از این افراد سال تحصیلی آینده نیز بازنشسته خواهند شد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه معاونت پرورشی و رفع مشکلات آنها در این راستا افزود: ارایه برنامه های صحیح و شکوفایی استعداد دانش آموزان نیازمند اعتبار است.
وی مهمترین رسالت مربیان پرورشی را پاسخگویی به نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان، تلاش برای رشد و بالندگی استعدادها، غنی سازی اوقات فراغت و شناسایی حل مشکلات روانی و رفتاری دانش آموزان عنوان کرد.ک/2 634/2624/587 شماره 484 ساعت 17:22 تمام
۰ نفر